Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Trudnoća

Preparat gestagenog hormona u planiranju trudnoće

Objavljeno: 23.05.2016.

Poštovani, imam 29 godina i pcos. Godinama sam bila na kontracepciji, međutim sad sam na terapiji Duphastonom jer planiram trudnoću već 3 mjeseca. Hormoni su vađeni prošli mjesec, sve je u redu, pa čak i odnos fsh (5,8) i lh (5,5). Ginekologica mi je dala godinu dana vremena da probamo prirodnim putem i pokušamo uloviti ovulaciju. Moje pitanje je: je li Duphaston može blokirati ovulaciju (pijem od 14-24 dc) jer sam čitala po raznim forumima čak i kod vaših odgovora doktora da može, a ginekologica mi kaže suprotno, pa ne znam je li da pomaknem terapiju na 16. dan možda? Stvorila mi se prošli mjesec folikularna cista kaže ginekologinja. Neuspjela ovulacija i čim počnem piti Duphaston osjetim tu cistu (uglavnom probadanje). Ne znam je li ta cista smeta daljnjem pokušavanju i mogućnosti ovulacije ili bi trebalo čekati da pukne? Je li moguće da se ta cista stvorila jer sam počela piti prerano Duphaston, pa nisam ovulirala i taj folikul nije puknuo i izbacio jajnu stanicu? Hvala

Smješteno u Trudnoća

Ako ste kontraceptivne tablete uzimali radi anovulatornih ciklusa što je bit sindroma policističnih jajnika i prestali ste radi željene trudnoće, tada je posve besmisleno dati Vam preparat gestagenog hormona ( Duphaston) i posve je svejedno hoćete li ga uzimati od 14. ili 16. dana ciklusa. Uzimanje gestagena će Vas samo zavarati jer uz njih možete imati redovita krvarenja bez ovulacije i trudnoće neće biti. To može biti zapravo izgubljena godina dana jer zbog redovitih krvarenja zapravo nećete znati imate li ovulaciju ili ne, a hormonski poremećaj će biti potencijalno sve veći i veći jer preparat gestagenog hormona će samo učiniti da imate redovita krvarenja i ništa više. Po mojem mišljenju, ne treba Vam nikakva terapija i ako se nakon 2-3 mjeseca vidi da su ciklusi ponovno neredoviti, dakle ponovno bez ovulacije kakvi su bili i prije početka uzimanja kontraceptiva, tada Vam treba ordinirati terapiju za stimulaciju ovulacije. Sve ostalo bit će gubitak vremena. Ako ciklusi budu uredni i bez gestagena, tada treba ili mjerenjem bazalne temperature ili trakama za određivanje plodnih dana ispitati je li su ciklusi ovulatorni ili ne. Ukoliko ciklusi nisu ovulatorni, tada treba dati terapiju za stimulaciju ovulacije. Čekati se može do godinu dana samo ako su ciklusi uredni i ovulatorni, a to treba dokazati. Uz terapiju gestagenima to neće ići.

Slična pitanja