Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Kožne promjene

Seboroički dermatitis vlasišta

Objavljeno: 01.12.2013.

Poštovani, imam 25 godina i u zadnje vrijeme imam izraženih problema s vlasištem (ljuskice mi se stvaraju u vlasištu) kad prekinem s tretmanom sve se ponovno vrati, pored toga su mi se po drugi put u zadnja 3 mjeseca vrhovi na prstiju ruka smežurali i sad zadnje mi se pojavio jaki svrbež na nogama, koji je često nesnosan... Da li bi to sve moglo biti povezano i o čem se tu radi? Hvala na odgovoru.

Smješteno u Kožne promjene

Poštovana,

Moguće je da su ljuskice u vlasištu posljedica seboroičkog dermatitisa vlasišta - za koji se očekuje da Vam se vraća. Dok traje tretman (šamponom protov prhuti, povremeno i antimikotičkim šamponom poput Oronazola ili Fidiketozola) ljuskice će nestati, međutim nakon duljeg ili kraćeg vremena od prestanka korištenja - ponovo će se vratiti. Jesen i zima su godišnja doba kada se to događa češće. Također, u jesen i zimu koža je izrazitije suha, ne samo zbog zbog hladnoće, već i boravka u grijanim prostorijama sa suhim zrakom, često predugog tuširanja pretoplom vodom (jer nam to godi - ugrije nas i opusti), no za posljedicu ima suhoću, ljuskanje i svrbež kože, ponekad i upalu (dermatitis). Smežurani vrhovi prstiju znak su konstitucionalne preosjetljivosti u smislu suhoće kože i sklonosti dermatitisu (možda ste u djetinjstvu imali blaži oblik atopijskog dermatitisa?), pa savjetujem da ne pretjerujete sa pranjem ruku, njegujete kožu hranjivim kremama, te nosite rukavice. Da bi sačuvali kožu tijela i oporavili kožu na nogama poželjno je da tuširanje ne traje predugo, u mlakoj, nikako prevrućoj vodi, uz korištenje mlijeka za tijelo odmah nakon tuširanja.

Slična pitanja