Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Problemi srca i krvožilnog sustava

Srčani problemi ili panični poremećaj

Objavljeno: 04.06.2012.

Imam 23 godine, visok sam 184 cm i imam 76 kg! Dijagnoza koja mi je postavljena jest panični poremećaj, no prije 5 godina ustanovljena mi je i tahikardija! Simptomi su mi sljedeći: konstantan umor organizma, nakon čak i malo fizičke aktivnosti ne mogu doći do daha, konstantna i izrazito jaka bol u predijelu srca, mučnine, sve što pojedem ne probavi se nego se neprobavljena hrana vraća čak do usne šupljine, svakodnevne glavobolje te peckanje u zatiljku koje nekad dovodi do jake boli u lijevoj strani glave i lijevom oku, jako lupanje srca, začepljene uši i izrazito pištanje u ušima! Što se tiče krvnog tlaka, uredan je sve dok ne doživim napad, tad je vrijednost 180,190/120 popraćen lupanjem srca i ubrzanim radom, jakom vrtoglavicom i tremorom cijelog tijela osjećajem nedostatka kisika, bljedilo, prekomjerno znojenje, hladni udovi, ponekad osjećaj prolaska struje po organizmu i užasan okus u ustima. Što se tiče pušenja, 5 cigareta dnevno, kavu ne pijem, alkohol povremeno! Napad mi se javlja otprilike 1 tjedno, dok ovi simptomi navedeni prije su prisutni svakodnevno. Od lijekova uzimam concor cor 2.5 mg 1/dan (uzimam 5 god.), fevarin 200 mg 1/dan, (uzimam 4 mjeseca) rivotril 0.5 mg 3/dan (uzimam 4 mjeseca). Pretrage na kojima sam bio: holter ekg, holter rr ( holter ekg pokazao otkucaje između 90 i 110, RR pokazao u dva mjerenja malo veću vrijednost- 150/90 mm/Hg, ergometrija-uredno, ultrazvuk srca uredan, ultrazvuk karotida-uredan, hormoni štitnjače - uredni. Zanima me da li to stvarno može bit samo panični poremećaj koji je dijagnosticiran na temelju 5 minutnog razgovora ili postoji mogućnost da je ipak nešto ozbiljnije posrijedi i koje bi pretrage eventualno trebao još napraviti s obzirom da mi je ozbiljno narušena kvaliteta života!

Poštovani, tegobe koje navodite (glavobolja, probavne smetnje, lupanje srca) mogu biti nuspojava ili biti potencirani uzimanjem Fevarina, pa dolazi u obzir s Vašim psihijatrom razmotriti promjenu lijeka. No, ako smetnje nisu u vezi s početkom uzimanja Fevarina, treba napraviti kompletnu krvnu sliku (anemija može uzrokovati lupanje srca,zujanje u ušima, glavobolju, slabost i sl.). Od preostalih pretraga, prema procjeni Vašeg liječnika, može se napraviti spirometrija i gastroskopija (bol u prsima može biti uzrokovana i smetnjama sa strane želuca ili dvanaesnika).

Ako je U Holter EKG-u zaista frekvencija 90-110/min, a uzimate Concor 2,5 mg konstantno, onda znači da dozu lijeka treba povećati. Međutim, za tu odluku treba imati uvid u kompletni nalaz i Holtera i ergometrije (ostaje nejasno je li Vam, s obzirom na /stalno?/ povišenu frekvenciju srca, smanjen funkcijski srčani kapacitet).

Sve u svemu, ako su svi navedeni nalazi u redu, malo je vjerojatno da se radi o ozbiljnijoj bolesti srca. Moguće je da se radi o paničnom poremećaju, te da je trenutni porast tlaka uzrokovan samim napadajem.

U svakom slučaju, prestanak pušenja i svakodnevna lagana fizička aktivnost na svježem zraku su ono čime zasigurno možete doprinijeti svome zdravlju i poboljšanju kvalitete života.

 

Slična pitanja