Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekološke smetnje

Terapija Roaccutaneom i akne

Objavljeno: 09.06.2016.

Poštovana, imam 28 godina, žensko, 166cm, 54kg. Od 17 godine imam akne koje se u pauzama pojavljuju i nestaju. Od 1.2. sam na Roaccutane terapiji 2x dnevno. Terapija je trajala 4 mjeseca i dosta akni se povuklo mada ne sasvim, opet izbija poneka u naletima kao i prije. Dok nisam pila Roaccutane često bi se lice samo od sebe očistilo pa bi opet "buknulo". Pila sam i Diane 35 kad sam imala 22 godine. Imam sindrom policističnih jajnika. Zanima me je li u redu sasvim prestati s terapijom sada za vrijeme ljetnih mjeseci ili bih ih trebala nastaviti piti barem povremeno? Među nuspojavama se navode i smeđe mrlje prilikom izlaganja suncu, možete li mi okvirno reći koliko dugo bih se još morala "skrivati" od sunca? Je li ovaj je Roaccutane trajno rješenje budući da su neke nuspojave prilično gadne, a koliko sam čula nekim ljudima je terapija njime bila neizdrživa. Nisam imala nikakvih većih problema, osim što sam priželjkivala da akni više neće biti, a pojavljuju se i dalje. Kako nikad nisam imala izražene akne, ali ih imam dugo vremena ostali su ožiljci koji su kao mali rascjepi jer su se u međuvremenu i pore proširile, a ima i ožiljaka od vodenih kozica, pa me zanima postoji li mogućnost korekcije istih? Hvala Vam na odgovorima, pozdrav.

Poštovana, s obzirom da imate sindrom policističnih jajnika možete očekivati izbijanje akne unatoč terapiji Roaccutane tabletama. Iako vrlo učinkovita, terapija Roaccutane tabletama djeluje na posljedicu, ne na uzrok akne, pa je vrlo vjerojatan recidiv. Za trajniji rezultat trebalo bi liječiti hormonalni disbalans koji je u podlozi sindroma PCO. Terapija Roaccutane tabletama u pravilu se završava prije ljetnih mjeseci jer lijek čini kožu izrazito fotosenzitivnom. Terapija je kontinuirana, višemjesečna, potom se završava i ne uzima se povremeno. Protokoli terapije Roaccutane tabletama dobro su definirani, zbog mogućih ozbiljnih nuspojava zahtijevaju jednomjesečne kontrole specijaliste dermatologa pa sam iznenađena da i nakon 4 mjeseca terapije imate toliko nejasnoća vezanih uz nju! Morate moći razgovarati sa svojim liječnikom! U suprotnom potražite drugog. Ožiljci zaostali nakon akne mogu se ublažiti brojnim dermoestetskim metodama poput kemijskih pilinga, mezoterapije, microneedlinga, lasera i drugo, te njihovim kombinacijama, no one se ne savjetuju tijekom ljetnih mjeseci pa ćete morati pričekati hladnije doba godine.

Slična pitanja