Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Alergije

Urtikarija i testiranje na nutritivne alergene

Objavljeno: 21.03.2016.

Poštovani, imam kćer, uskoro će 15 godina, uredne tjelesne visine i težine. Ima astmu, uzima terapiju Flixotide 2xdnevno i Ventolin po potrebi, do svibnja 2015. uzimala je Singulair, 1xdnevno (3 godine). Zimus je dobila jaku urtikariju na hladnoću (cijelo tijelo i posebno lice) i zbog toga od početka prosinca uzima Letizen 1xdnevno. Kontrola je u svibnju. Ima alergiju na kućnu prašinu. Unatrag mjesec dana počeo joj se javljati osip pretežno po trupu, a zatim ruke i noge i to posebno nakon jela. Kako god pratimo njezin jelovnik ne mogu utvrditi koja bi to hrana kod nje izazivala osip. Osip se manifestira kao crveni pojedinačni plikovi koji jako svrbe i nestanu nakon sat -dva. Nemamo nikakvih životinja u kući. Unatrag tri dana osip i svrbež se bitno pojačavaju, a na području bedara, po prsima i trbuhu izgrebala se skoro do krvi. Bile smo prošli tjedan kod naše liječnice opće prakse koja joj je dala Nixar (1xdnevno) da pije umjesto Letizena. Poboljšanja nema. Moram napomenuti da suprug ima također alergiju na pelud nekih trava i kućnu prašinu, a ja imam alergiju na laktozu i trenutno čekam nalaze IgtT i kalprotektina, zbog stalnih proljeva i grčeva. Molim vas savjet o daljnjem postupanju. Zahvaljujem na odgovoru i lijep pozdrav!

Smješteno u Alergije, Kožne promjene

Poštovana, riječ je o urtikariji. S obzirom na to da se pogoršava, antihistaminici (bio to Letizen ili Nixar) nisu dovoljni. Potrebna je dodatna (kortikosteroidna) terapija, no na koji način i u kojoj dozi odlučuje liječnik-dermatolog. Iz prehrane bi trebalo izbaciti mlijeko i mliječne proizvode, konzervanse, konzerviranu hranu, ribu, citruse… Bar sad u fazi pogoršanja. Alergološko testiranje na hranu (nutritivne alergene) dolazi u obzir tek kada se promjene kože smire. Savjetujem pregled i korekciju terapije od strane spec. dermatologa.

Slična pitanja