Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Dermatološke smetnje

Uzrok promjena koje imate je timerosal

Objavljeno: 23.09.2016.

Poštovani; Unazad 2 godine puca mi koza na desnom dlanu do krvi i to jako peče i svrbi, pogotovo ako su ruke u vodi. Alergo test je pokazao reakciju na timerosal međutim doktor kaže da to vjerojatno nije od toga. Kožu mažem Dexeril kremom koja mi je jedno vrijeme pomagala međutim s vremenom se učinkovitost te kreme smanjila tako da koza puca bez obzira na mazanje. Ponekad se povuče neovisno o dobu ali nakon nekog vremena opet počne pucat. Inače me pati i kronično zacepljen nos, no taj test na alergije je bio negativan. Da li postoji ikakvo rješenje za problem? Hvala

Poštovani, Ne bih isključila da je uzrok promjena koje imate upravo timerosal. Naime, timerosal je

organska tvar koja sadrži živu i tiosalicilat, a ima baktericidno i fungicidno djelovanje i dodaje se brojnim preparatima. Koristi se kao konzervans u farmaceutskim preparatima za lokalnu primjenu, a nalazimo ga i u kozmetičkim i biološkim proizvodima.

U svakodnevnom životu možete biti u kontaktu sa kozmetikom (odstranjivači šminke, sredstva za njegu kože u području očiju, oftalmološke otopine, sjenila, maskare), higijenska sredstva za čišćenje bez sadržaja sapuna tzv sindeti, otopine za kontaktne leće, antiseptički sprejevi, medicinske kreme, razne tinkture. Važno je znati da je dio cjepiva, a pogotovo miješanih cjepiva, sprejeva za uho, nos i grlo...

Svakako savjetujem da obratite pažnju na preparate koje koristite i pažljivo čitate deklaracije na proizvodima kako biste izbjegli kontakt.

U liječenju prve upalne faze mogu kroz kratko vrijeme pomoći kortikosteroidni preparati u kombinaciji sa antibiotikom, a za svakodnevnu njegu koristite preparate koji stvaraju zaštitni film i štite Vaše ruke od dodatnog oštećivanja, a tijekom noći epitelizirajući sredstva koja omogućavaju brzi oporavak i obnavljanje kože. 

Slična pitanja