Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
oftalmologija

Zašto se javlja crvenilo očiju nakon kapanja očiju i konzumiranja marihuane?

Objavljeno: 02.06.2017.

Pozdrav! Imam jedno malo čudno pitanje. Svi znamo da marihuana izaziva kod nekih crvenilo očiju. Kod mene isto tako nekad zna, no problem je što mi kapi za oči ne pomažu. Dapače, ako ih nakapam, onda su mi jos crvenije. Sad me muči zašto kapi imaju protudjelovanje i ne znam što dalje, npr., je li to opasno itd.

Bolovao sam od epilepsije od 8. listopada 1996. godine. Operirao Chiary deforomaciju. Nisam imao napade zadnjih sedam godina. Od terpaije koristim trileptal: 300 mg. ujutro 600 mg. navečer. Što se tiče uže obitelji nitko nikakvih problema.

Smješteno u oftalmologija

Uzrok crvenilu očiju kod konzumacije marihuane ili kanabisa je učinak psihoaktivnih sastojaka, poput tetrahidrokanabinola, na proširenje krvnih žila na površini oka. Kao što ste primijetili, standardne kapi za vlaženje oka pritom nemaju učinka, dok kapi koje sadrže tvari za stiskanje krvnih žila nisu preporučljive jer imaju samo kratkotrajan učinak nakon čega će oči opet biti crvene.

Za Vas je puno važnije pitanje uzimanja kanabinoida uz navedeni lijek za prevenciju epileptičnih napada. Istraživanja su pokazala obećavajuće rezultate korištenja farmaceutskih pripravaka kanabinoida u liječenju ovih napada, dok konzumacija dijelova biljke kanabisa pušenjem ili na druge načine ima manje predvidljive učinke uz značajno veću toksičnost. Problem i kod uzimanja farmaceutskih pripravaka kanabinoida su nedovoljno istražene interakcije s lijekovima za liječenje epilepsije. Svaki lijek ima svoj raspon podnošljivosti, odnosno razmak između djelotvorne doze i doze koja izaziva ozbiljne nuspojave. Unošenje druge tvari sa sličnim djelovanjem može poremetiti taj odnos i nanijeti Vam više štete nego koristi.

Slična pitanja