Bolne noge znak su da je vrijeme za promjene!

Bol u nogama žena trčanje shutterstock 273355676

Bol u nogama problem je većine ljudi, a ovu bol uvijek ignoriramo smatrajući da smo predugo sjedili, predugo stajali, previše ili prenaglo vježbali ili jednostavno mislimo da je to normalno.

U svakoj se dobi podjednako pojavljuje bol u nogama, a nije osobitost niti jedne dobne skupine, naglasio je stručni tim privatne prakse Jadranke Brozd.

Objasnili su kako se kod male djece često može primjetiti disfunkcionalno spuštena stopala, dijete tada hoda cijelim stopalom, odnosno ne izvodi pravi pokret sa pete preko prstiju. U kasnijoj dobi, djevojke se izlažu previsokim potpeticama, između 6 i 12 centimetara, a u tim trenutcima cijelu težinu zapravo prebacuju na prednji dio stopala.

Vrijeme trudnoće također je novi izvor problema sa stopalima za žene, jer blokirana cirkulacija zdjeličnog područja onemogućuje dobar limfotok i eliminaciju edema, pa noge otiču bez obzira sjedi li ili stoji. Muškarci se pak zbog intenzivnog treninga, bez adekvatnog istezanja muskulature, dovode do problema bolnih nogu. U kasnijoj životnoj dobi pojavljuje se nedostatak periferne cirkulacije, a uz opetovane pokrete i manjak adekvatnog kretanja smanjuje se funkcija nogu te se javljaju manifestacije oštećenja kralježničnih diskova i iradijacijska bol niz nogu kao „išijas“.

Evo kako vas uredski posao ubija iz dana u dan!

Problem i jednog i drugog spola je ipak dugotrajno sjedenje. 

Od dugotrajnog sjedenja dolazi do blokade u ingvinalnom području (području prepona) te, niti krv adekvatno ishranjuje noge, niti adekvatno čisti otpadne produkte metabolizma i noge postaju teške, otečene, celulitne ili se jave krvni zastoji - proširene vene. Ako su noge prekrižene, trpi cirkulacija zbog dodatnog pritiska, a ako se dugo vremena sjedi u identičnom isprepletenom položaju cijelo tijelo se pomiče u rotaciju i skraćuje pojedine grupe mišića.- objasnio je stručni tim fizikalne terapije privatne prakse Jadranke Brozd.

Najčešći uzroci pojave boli u nogama

  • kada tijelo ne može popraviti nateg ili blokadu koja je nastala nakon ozljede ili nepravilne funkcije

  • ako je loša baza oslonca (stopala i koljena)

  • ako su skraćeni mišići zdjeličnog obruča( koljena gledaju ususret - jedno prema drugom)

  • ako je velik mišićni disbalans (prejak prednji natkoljeni mišić od puno sjedenja i vožnje bicikla)

Istezanje prije jačanja nogu 

Bol, šapće kada ste umorni, a kad progovori bolom ili smanjenim pokretom vrijeme je za fizioterapijsku procjenu koja će vam objasniti zbog čega je nastala bol i kako se uspješno može eliminirati ili preduhitriti nastanak novog bolnog simptoma - napomenuo je stručni tim Jadranke Brozd.

Istaknuli su kako je važno dobro istegnuti noge, kako bi se oslobodili skraćeni mišići, a zatim se može krenuti s jačanjem slabih mišića.

  • Ojačajte gluteuse stojeći tako da stopala postavite ravno naprijed, zategnete koljena prema van i stisnete stražnjicu te tijelo podignite prema gore i zategnite trbušne mišiće. Zadržite barem 30 sekundi i ponovite 10-ak puta.
  • Istegnite prednji natkoljeni mišić stojeći na jednoj nozi, drugu savinutu u koljenu povucite natrag iza suprotnog koljena te savijajte koljeno što više povlačeći stopalo k tijelu i gore, Ako ne ide, kleknite na pod iskoračite lijevom nogom naprijed da imate stabilnost, a desno stopalo podižite prema leđima prenoseći težinu na lijevu nogu. Zadržite poziciju barem minutu da se zdjelični i prednji natkoljeni mišići prilagode istezanju i poprime lijep istegnuti oblik. Ponovite nekoliko puta.
  • Ako vas koči zadnja strana nogu potkoljenice istežete sa bazom stopala tako da prste i prednji dio stopala oslonete na zid ili knjigu, petu gurnete čvrsto na podlogu, koljeno potpuno ispružite i gurnite zdjelicu koliko je moguće naprijed. Tu poziciju morate držati barem minutu i izmjenjivati i istezanje na obje noge.

Ovo su neke osnovne vježbe, ali fizioterapeut kreira za svakog vježbe prema njegovom statusu nakon fizioterapijske procjene i savjetuje vas najboljem za vas. - istaknuli su iz privatne prakse fizikalne terapije Jadranke Brozd. 

Šumi vam u ušima? Škljocaju vam koljena? Evo što znače zvukovi iz tijela! Pogledajte i vježbe koje će vas osloboditi bolnih koljena!

Foto: Shutterstock

G. H. 

 Prati nas na Viber Public Chatu!