Koliko je vaš indeks tjelesne mase? Izračunajte i saznajte imate li razloga za brigu

dijeta

Kad spominjemo pretilost, govorimo o indeksu tjelesne mase (BMI) pojedinca višim od 30.

Radi preciznosti određivanja stupnja uhranjenosti, osmišljena je tablica indeksa tjelesne mase po kojoj se možemo vrlo brzo orijentirati i zaključiti kakva nam je količina masti. Dovoljno je znati težinu i visinu i lako ćemo se zaključiti u kojem se dijelu tablice nalazimo.

Pravila krono prehrane koje treba slijediti ako želite otopiti masne naslage

Kako izračunati indeks tjelesne mase?

Formula određivanja ove vrijednosti – težinu u kilogramima podijelimo s visinom u metrima (na primjer, osoba ima 70 kg, a visoka je 1,84 m, kako bismo odredili indeks tjelesne mase, podijelimo vrijednost 70 sa kvadratom visine (1.84 x 1.84), dobivamo vrijednost 20.67). Pretila je svaka osoba koja ima BMI preko 30, a pretjerano uhranjena je svaka osoba koja ima BMI preko 24,9; normalno je uhranjen svako tko ima BMI između 18.5 i 24.9, a vrijednost BMI ispod 18.5 je također patološka i govori nam da se radi o pothranjenosti.

Keto dijeta: 5 činjenica koje morate znati

Zastarjela metoda

Danas je BMI ipak pomalo zastarjeli način određivanja optimalne tjelesne težine. Postoje nova, preciznija ispitivanja sastava tijela, na temelju kojeg se određuje postojanje pretilosti (uređaji koji analiziraju segmentni sastav tijela).

Neko tko ima dobar mišićni sastav i normalnu količinu vode u stanicama može imati veći indeks tjelesne mase od osobe koja ima mnogo više masnoća i manje mišićne mase.

Vitamin B 12 (kobalamin) - zašto nam je važan i kako prepoznati nedostatak

D. P.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!