Prevenirajte visoki tlak i druge bolesti: Ovo su namirnice koje vaše srce ne voli

Ručak zdrav obrok shutterstock

Malenim promjenama možete preokrenuti tijek srčanih bolesti te sniziti svoj rizik od ozbiljnijih tegoba.

Kardiovaskularne bolesti vodeći su uzrok smrti u svijetu, a promjena životnoga stila koji je iznimno stresan i pun nezdravih navika doveo je do povećanja srčanih bolesti, kako kod starije tako i kod mlađe populacije. Možemo ih zaustaviti usvajanjem određenih navika, poput izbjegavanja namirnica koje naše srce ne voli! 

Sol, šećer, mast

Kroz vrijeme, velike količine masti, šećera i zasićenih masnoća povećavaju rizik na razvoj kardiovaskularnih bolesti, pa ako pazite na svoje zdravlje, ove stvari izbjegavajte.

Vježbate, pazite koliko jedete ali kilogrami stoje... Što radite krivo?

Slanina

Više od polovice kalorija iz slanine dolazi iz masnoća koje povisuju loš kolesterol (LDL) te povećavaju šanse da ćete doživjeti srčani udar. Kako je prepun soli, povisuje krvni tlak zbog čega srce teže radi. Visok udio natrija može dovesti do infarkta, bolesti srca i prestanka rada srca. 

Crveno meso

Ako jedete previše janjetine ili svinjetine, šanse za razvojem bolesti srca postaju puno više. Za početak smanjite porcije te odaberite bijelo meso. 

Gazirana pića

Stručnjaci  tvrde kako sokovi prepuni šećera mogu uzrokovati hipertenziju.Porast krvnog tlaka na račun ovih sokova stručnjaci objašnjavaju sljedećim teorijama: sokovi snizuju razinu dušikovog oksida u krvi te tako dovode do stezanja krvnih žila, što uzrokuje porast tlaka. Jednako tako, stručnjaci sugeriraju kako porast krvnog tlaka može biti odgovor na povišenu razinu soli u sokovima.

Ovo su simptomi koji ukazuju da vašem organizmu nedostaje proteina!

Pečene namirnice

Kolači i slične poslastice bi trebale na vašem stolu biti rijetkost jer su puni šećera koji vode do nakupljanja kilograma. Povezani su i s visokim razinama triglicerida i mogu voditi do bolesti srca. 

Obrađeno meso

Hrenovke, salame, kobasice su najgore meso za vaše srce, sadrže visoke količine soli i masnoća. Opet možemo ponoviti kako bi bilo dobro ne jesti ovakve proizvode. 

Riža, tjestenina i kruh

Ove su namirnice napravljene od bijelog brašna i nedostaje im zdravih sastojaka poput vlakana... Puni su šećera, koje vaše tijelo sprema kao masnoće, a takva prehrana može utjecati na taloženje masnoća oko trbuha koje su povezane s razvojem bolesti srca. 

Alkohol

Umjerena konzumacija alkohola vam neće štetiti osim ako imate visok krvni tlak - tada može utjecati na razvoj bolesti srca. Previše alkohola kroz vrijeme može dovesti do zastoja srca, visokog krvnog tlaka, infarkta i debljanja. 

Jogurt 

Jogurt može biti odličan izvor nutrijenata koji štiti od nastanka visokog tlaka, ali budite oprezni kada ga kupujete. Naime, jogurti kojima su dodani okusi su puno šećera, pa ako ih jedete redovno u konačnici mogu dovesti do visokog krvnog tlaka, upala i bolesti srca. 

Kava, piletina, losos... Nutricionistica otkriva 6 namirnica koje jede i pije svaki dan

Preskačete obroke

Što zbog prenatrpanog radnog dana, što zbog zaborava, što zbog lijenosti, zaboravljamo kako je svaki obrok i međuobrok tijekom dana važan. Ako preskočite doručak i ništa ne jedete do ručka ili, pak, doručkujete, a ništa ne jedete dok ne stignete kući s posla, svom tijelu ne činite nikakvu uslugu. Upravo suprotno - metabolizam se usporava jer tijelo ne prima hranu i priprema se na dugoročniju oskudicu tako da usporava organizam. Također, kada nakon pola dana gladovanja konačno sjednete za stol, šanse su da ćete konzumirati previše hrane odjednom i nećete stati na vrijeme. Rezultat će biti bolovi u trbuhu, previše konzumiranih kalorija i nakupljanje masnoća oko trbuha, štetne za krvožilno zdravlje.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!