Uz ove namirnice zaboravite na povišen kolesterol!

hrana, Shutterstock 90145864

Prva je zadaća provjeriti imate li problema s kolesterolom.

Loše prehrambene navike najčešći su uzrok povišenog LDL kolesterola čije visoke vrijednosti povećavaju rizik od bolesti srca i moždanog udara. Na žalost, većina ljudi s povišenim kolesterolom nema dijagnosticiran ovaj poremećaj. Donosimo nekoliko savjeta kako sniziti i održavati zdravu razinu kolesterola u krvi pomoću hrane.

Kava

U jednoj su studiji znanstvenici saznali kako osobe koje redovno piju umjerene količine kave rjeđe završe kod liječnika i manje su zabrinuti zbog zdravlja srca.

Iste osobe imaju 18 posto manje šanse da će imati problema s kolesterolom. 

Mlijeko 

Jedan od najboljih načina za brigu o srcu je izbacivanje punomasnih mliječnih proizvoda iz prehrane, a umjesto njih konzumirati one s malim postotkom masnoće jer sadrže više proteina. 

Maslinovo ulje

Puno soli i masnoća koje vam ne trebaju se nalaze u maslacu pa ga lijepo pozdravite i zamijenite maslinovim uljem koji je odlična namirnica za održavanje kolesterola u normalnoj razini.

Bjelanjak 

Stručnjaci smatraju kako sastojak bjelanjaka, koji su među osviještenim konzumentima zabrinutima za kolesterol već odavno dobrodošla zamjena za cijelo jaje, može doprinijeti snižavanju povišenog tlaka, piše Science Daily. Laboratorijskom analizom znanstvenici su došli do zaključka kako sastojak bjelanjaka – peptid, jedan od građevnih komponenti proteina – snižava krvni tlak.

Riba

Sadrže proteine i dobar izvor nezasićenih masnih kiselina, sadrži omega-6 i manje omega-3. Bogate su vlaknima te sadržajem fitosterola, što ih čini kombinacijom nutrijenata za odgovor kod povišenog kolesterola i snižavanje „lošeg“ LDL kolesterola. 

I vrapci na granama znaju da su orašasti plodovi zdravi, ali koje jesti za zdravo srce, mozak...?

Chia sjemenke

Bogate su nutrijentima, naime dvije žlice chia sjemenki sadrže oko 140 kcal, 4 grama proteina, 12 grama ugljikohidrata, od čega je 11 grama vlakana, 7 grama nezasićenih masnih kiselina te 205 miligrama kalcija. One su najbogatiji biljni izvor omega-3 masnih kiselina, koje su povezane s velikim brojem zdravstvenih prednosti poput snižavanja kolesterola i rizika pojave srčanih bolesti.

Kiseli kupus osnažuje imunitet, poboljšava probavu i smanjuje stres

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!