Simptomi predoziranja vitaminom C

vitamin c, Shutterstock 425579800

Obično ga spominjemo kao najvažniji vitamin koji moramo unositi ako se želimo zaštititi od mnogih bolesti, ali jeste li znali da može biti toksičan?

Jak imunitet i život bez prehlada je prva stvar koja nam padne na um kada pomislimo na vitamin C, a oni koji samo jednom u organizam unjeli preveliku dozu, sasvim sigurno pamte simptome koji su se javili.

Vitamin C ne služi samo za jačanje imuniteta, on pospješuje apsorpciju željeza i kalcija, te pomaže protiv alergija, olakšava mršavljenje, važan je za dobar vid a ustanovljeno je kako su osobe čija prehrana sadrži veću količinu vitamina C tri puta zaštićenije od razvijanja artritisa u odnosu na osobe koje ne konzumiraju dovoljno ovog vitamina.

"Toksičnost vitaminom C je rijetka, obzirom da je on topiv u vodi, te se izlučuje iz tijela. Doze do 500 mg predstavljaju neznatan rizik za zdravlje. Posljedice vrlo velikih doza (preko 2 g dnevno) su najčešće gastrointestinalne smetnje.", pojasnila je Ivona Dragičević, mag.nutr.

Simptomi koji se javljaju prilikom hipervitaminoze najčešće pečenje pri mokrenju, diareja, intestinalni plinovi, bolovi u abdomenu, osip i mučnina. 

"Uzimanje askorbinske kiseline (vitamin C) u velikim dozama istodobno sa većim dozama acetilsalicilne kiseline (aspirin) može u većini slučajeva izazvati erozivni gastritis, a kod nekih ljudi i ventrikularni ulkus. Kod uzimanja velikih doza, askorbinska kiselina se gomila u organizmu i taloži kao oksalatni bubrežni kamenac pa se osobama, koje imaju bubrežne kamence ili su skloni njihovu stvaranju, preporučuje izbjegavanje megadoza.", napominje mag. Dragičević te pojašnjava  kako sa unosom vitamina i mineralnih tvari treba biti oprezan, osobito ako se radi o dodacima prehrani, jer hranom teško da ćete pretjerati.

Čest je slučaj da nam visoke doze neće koristiti, a mogu i štetiti zdravlju. Osim toga, visoki unos jednog nutrijenta može smanjiti apsorpciju ili maskirati manjak drugog. Zato, budite umjereni!

Vitam C možete pronaći i u paprikama, narančama, ananasu, limunu i grejpu, jagodama, papaji, brokuli, zelju, kelju, kiviju i peršinu. Valja imati na umu kako termička obrada namirnica uništava sav vitamin C, stoga pripazite na način pripreme.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!