Trudnoća i prehrana

trudnica, trudnoca, njeznost, ruza, majka, majcinstvo

Prehrana je vrlo bitna i u trudnoći. Kako bi sve bilo u redu s bebom, a i majkom, mora se obratiti pažnja da su namirnice koje se jedu zdrave, hranjive i pune vitamina. Većinom se smatra da trudnoća zahtjeva obroke za dvoje, no to nije tako, to razdoblje zahtjeva samo zdravu i pravilnu prehranu!

Prema preporukama Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) iz 1985.godine, trudnica bi nakon prvog tromjesečja trebala dnevno unositi 300 kcal više od dotadašnje preporučene energetske vrijednosti, to bi ukupno iznosilo 2500 kcal/dan. Dodatnih 300 kcal nije veliko povećanje dnevne energetske potrebe (npr. energetska vrijednost kuhanog krumpira je 120 kcal), ali je svakako treba pametno "iskoristiti", prenosi Štampar.hr.

Uravnotežena prehrana

Važno je da prehrana bude uravnotežena, što znači da se unose sve vrste namirnica: mlijeko i mliječni proizvodi, voće i povrće, riba, meso, jaja, ugljikohidrati, masti i slično.Deset posto dnevnog izvora kalorija treba doći iz proteina. Proteine ćete pronaći u mesu, jajima, mlijeku i mliječnim proizvodima, te pojedinim vrstama povrća. Ne jedite sirovo meso. Čak 35 posto dnevnog izvora kalorija treba doći iz masti, a najbolji izvori su maslac, ulja, margarin, orašasti plodovi, mlijeko i mliječni proizvodi.

Ako je žena prije trudnoće jela puno sirovog voća i povrća, te mliječnih proizvoda, u načinu prehrane neće biti potrebno puno toga mijenjati. Dapače, u prvom tromjesečju treba jesti jednako kao i prije trudnoće (bez dodatnih 300 kcal dnevno). Ukoliko ste trudni i patite od jutarnjih mučnina, možete ih ublažiti uzimanjem više malih obroka svježeg voća, kuhanog povrća, žitarica, krekera, badema, mlijeka i mliječnih proizvoda te puno tekućine.

Vitamini

Folna kiselina je vitamin iz skupine B, a ključni je faktor u sintezi DNA, dakle u izgradnji svih novih stanica pa tako i stanica ploda. Trudnoća od samoga početka zahtijeva dvostruko veću količinu folne kiseline zbog prevencije defekata na plodu. Od ostalih vitamina u trudnoči je potreban unos vitamina B12, vitamina C, vitamina D i vitamina A. Od minerala, vrlo je važno paziti na adekvatan unos kalcija, cinka, magnezija i željeza. Tijekom drugog i trećeg tromjesečja bitan je i unos željeza, kalcija i magnezija.

Važno izbjegavati konzumiranje alkohola i cigareta. Svakodnevne šetnje i lagano vježbanje uz stručni nadzor poboljšavaju cirkulaciju krvi, jačaju mišiće i mogu biti od presudne važnosti pri samo porodu.

A. A.  

 Prati nas na Viber Public Chatu!