Žene i depresija - koja je veza?

Umor, tuga, depresija, zena

Jeste li se ikada uhvatili u tjeskobnom raspoloženju, kada vam se sve činili zlim i naopakim? Ništa nije krivo u vezi ovakvih osjećaja ako su kratkotrajni, međutim, ukoliko se nastave dulje od par tjedana, riječ je o kliničkom problemu.

Anketom, koju su proveli portali Self i Discovery Health, ustanovljeno je kako će svaka treća žena osjetiti probleme koje sa sobom povlači tjeskoba, a svaka peta će iskusiti kliničku depresiju.

Kao svakodnevne savjete, do koji ne morate doći putem liječničkog recepta ili uputnice, stručnjaci savjetuju jednostavne, ali učinkovite pomake. Premjestite se iz zatvorenog prostora u prirodu. Osobe koje žive unutar jednog kilometra od parka ili područja s drvećem, proživljava manje napetosti i depresije, objavili su nizozemski znanstvenici. Prošećite s prijateljicom, unatoč nedostatku želje za komunikacijom, pristanite na kavu i poboljšajte raspoloženje prirodnim putem.

Stručnjaci tvrde kako tjelovježba može biti jednako učinkovita kao i određeni antidepresivi kada su u pitanju simptomi blage depresije. "Tjelesna aktivnost stimulira kemikaliju dopamin, zbog koje se osjećamo dobro i pozitivno, a to povećava osjećaj dobrobiti", objasnio je dr. Stephen Ilardi, autor knjige "Lijek za depresiju".

Depresija je teža za vrijeme sezone alergija, tvrde američki istraživači, dodajući kako alergije mogu pogoršati simptome depresije i bipolarnog poremećaja. "Što su gori simptomi alergije, to je teža depresija [prema standardnom testu koji procjenjuje depresiju i maniju]. Kod pacijenata koji pate od alergije i depresije, profilaktičko liječenje ovih uvjeta može spriječiti pogoršanje raspoloženja u vrijeme vrhunca sezone alergije", tvrdi istraživač Odsjeka psihijatrije Medicinskog fakulteta Sveučilišta Maryland dr. Partam Manalai.

Također, istraživanja pokazuju da pravilna upotreba eteričnih ulja popravlja raspoloženje i pomaže uzdrmano emotivno stanje dovesti u ravnotežu. Saznajte koja su eterična ulja koja pomažu kod depresivnih i tjeskobnih raspoloženja.

Anketom spomenutih portala ustanovljeno je kako su žene dvostruko više pogođene depresijom i tjeskobom nego muškarci.  Kada govorimo o ženama i depresiji, ne mora nužno biti riječ o depresiji nakon poroda, no ponekad se nove majke srame ili boje priznati kako se zaista osjećaju u ovoj ulozi. O ovom problemu malo tko govori, a u stvarnosti je zaista proširen.

 Postporođajna tuga ili baby blues javlja se dva do pet dana nakon poroda, traje do mjesec dana, te ga doživljava 80 do 90 posto žena. Kada baby blues ne prođe sam od sebe ili se pogorša, tada možemo govoriti o kliničkoj depresiji. Simptomi uključuju nesanicu, beskrajnu tugu, nedostatak zanimanja za gotovo sve aktivnosti, tjeskobu, gubitak apetita, osjećaj krivnje itd.

Pročitajte iskustva Barbare Finderle u vezi njenog baby bluesa.

Čak 40 posto ispitanica smatra kako same mogu izliječiti ili regulirati tjeskobu ili depresiju, bez konzultiranja s liječnikom. Mnogi savjeti koji se temelje na prirodnom liječenju ili tjelovježbi mogu ublažiti simptome depresije ili tjeskobe, međutim, oni nisu instant lijek. Riječ je o kliničkim poremećajima koji zahtijevaju profesionalni nadzor i liječenje. Stoga se obratite psihijatru ili psihoterapeutu.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!