Što je ključ dobre komunikacije i kome u njoj ljudi vjeruju?
U komunikaciji je najvažniji osjećaj primatelja kojemu je poruka upućena, da ste na njegovoj strani da ga simpatizirate i da ga razumijete. Riječ je o osnovnom stavu iz kojega kao iz nekog izvora proistječu brojna druga komunikacijska pravila. Štoviše, može se smatrati da niti jedno pravilo ne može biti uspješno, ako pošiljatelj ima drugačiji stav, na primjer da ne simpatizira primatelja, da ga prezire, potiskuje, da ga ne želi razumjeti.
Kako kvalitetno interpretirati poruke
Naprotiv, pošiljatelj koji ima pozitivan stav prema primatelju, gotovo će sigurno doživjeti uspjeh. No, potrebno je nešto ipak pojasniti: Biti na strani primatelja znači prihvaćati ga i cijeniti kao osobu. Za uspješnu komunikaciju dakle potrebno voditi računa o „onom drugom“ u komunikaciji, premda su u komunikaciji teoretski oba komunikatora jednako važna. Nije stoga čudno što uz interpretaciju naših poruka od strane onog drugog, vežemo uspjeh ili neuspjeh našeg komunikacijskog susreta.
Što nas je naučila izolacija? Napokon smo posložili prioritete i naučili cijeniti važne stvari
Biti na strani sugovornika ne znači da se s njim moramo slagati pod svaku cijenu, dapače, možemo se s njim u velikoj mjeri razilaziti u mišljenjima, ali do neprijateljstva, ili čak sukoba neće doći ako smo pokazali da ga prihvaćamo kao osobu, da ga cijenimo, da želimo s njim komunicirati.
Kome u komunikaciji vjerujemo? Onome tko je iznad nas ili onome tko je pored nas?
Često se nalazimo u situaciji u kojoj svog partnera u nešto želimo uvjeriti. Kako to postići? Znamo da je to važno kako u svakodnevnom životu, tako kod nastupanja u organizaciji, u nekom političkom tijelu, masovnim medijima. Svi smo svjesni činjenice prema kojoj kada se na televiziji pojavi stručnjak, gledatelj mu gotovo uvijek vjeruje, ili bar uzima ozbiljno u obzir što čovjek tvrdi. No ako se pojavi osoba koja nagađa, koja nema pravog uvida, gledatelj će ostati skeptičan ili će njene tvrdnje otpisati kao nebitne.
Dobili ste otkaz? Ovi savjeti će vam pomoći da lakše krenete dalje
Savjet za dobro komuniciranje
Ako trebate brzo uspostaviti dobar odnos, zamislite da na drugoj strani imate prijatelja kojemu se obraćate pa će vaša komunikacija gotovo automatski biti usmjerenja i uspješna. Utjecaj i dobra suradnja tad su više nego izgledni. To ujedno govori da komunikacija na istoj razini uz usmjerenost prema primatelju – horizontalna dimenzija, pokazuje najbolje efekte i to gotovo trenutačno.
Autor: Prof.dr.sc. Smiljana Leinert-Novosel „Komunikacijski kompas“
Foto: Shutterstock