Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Akne i policistični jajnici

Objavljeno 09.10.2013.

Kožne promjene

Dobar dan! Imam problema sa aknama po licu. Bila sam kod dermatologa koji mi je prepisao dercome koji mi nije odgovarao, nakon toga skinoren koji mi također nije odgovarao. Onda mi je preporučio Roaccutane koji sam odbila piti i nisam više nikada otišla kod dermatoga. Koristila sam i vichy, bioderma i sada koristim la roche posay proizvode, konkretno effaclar gel i effaclar duo i mislim da mi je lice od njih još više buknilo i dobila sam bore od njih, pretpostavljam da mi je gel prejak. Inače imam crvene mrlje po licu i upaljene akne koje tu i tamo nestanu, ali mrlje ne prolaze. Dijagnosticirani su mi policistični jajnici, ginekologinja mi je preporučila yaz kontracepcijske pilule, pila sam ih 6 mjeseci i nije mi bilo dobro od njih, vrtilo mi se, bila sam depresivna i ništa mi u principu nisu pomogle samo su mi još štete donjele. Odustala sam od njih. Mjesečnica mi se sama od sebe ustalila.

Poštovana, Niti jedna krema neće riješiti Vaš problem (zato ni sa jednom nemate dobre rezultate). Ono što primarno treba liječiti, a što je uzrok aknama, je hormonalni disbalans koji prati policistične jajnike. Kreme nisu nevažne, no u ovom slučaju one su samo pomoćno sredstvo. Ne znam koliko Vam je godina, imate li i neke druge pridružene simptome (pojačanu dlakavost, prekomjernu tjelesnu težinu ili dr.) ili nemate, jer i o tome ovisi u kojem smjeru dalje treba ići, odnosno koje pretrage treba učiniti (isključiti inzulinsku rezistenciju i intoleranciju glukoze, ev. odrediti razinu spolnih hormona) – kako bi se uvela adekvatna terapija. Savjetujem da se javite dermatologu. Izrazite mu svoje sumnje u pogledu terapije koju Vam predlaže (razgovarajte otvoreno s svojim strahovima vezanim uz moguće nuspojave Roaccutana ili bilo koje druge terapije-liječnik mora (i želi) znati što Vi mislite!). Samostalno ne možete riješiti problem jer je on kompleksan i zahtjeva suradnju Vas, dermatologa, ginekologa, a moguće i endokrinologa.