Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Androgeni efekti kontracepcije

Objavljeno 08.06.2015.

Ginekološke smetnje

Poštovani, imam 25 godina, prvu menstruaciju sam dobila sa 11 i od tada su počele moje muke uzorokovane obilnim krvarenjima, grčevima, povraćanjem, dugotrajnim i prejakim bolovima. Svi ginekološki nalazi su bili uredni, te sam povremeno primala injekcije protiv bolova. Prije nekoliko godina ginekologinja mi je preporučila kontracepcijske pilule da mi olakšaju bolove. Prve koje sa pokušala su bile Yaz ali imala sam lošu reakciju na njih, prvi put kad sam ih popila krvarenje mi je bilo još više obilno i bolno te sam brzo prekinula s njima i pokušala sa Triquilar koji mi odgovara. No, nakon nekoliko mjeseci korištenja desile su se neke promjene; nokti, koji su inače bili čvrsti i zdravi su počeli da pucaju i listaju se, što se nikad prije nije dešavalo. Moja inače kovrčava i zdrava kosa se naglo ispravila i prorijedila do te mjere da mi je rep upola tanji kad ju svežem. Nikad nisam imala problema sa licem, čak ni u pubertetu no počele su mi se javljati bubuljice koje bi se zadržavale jako dugo i ne samo po licu nego i po vratu. Ne koristim šminku, lice redovito čistim i koristim Becutan tako da sa strane higijene nije ništa mjenjano. Da li to sve može biti povezano sa pilulama jer nikakvih drugih 'nuspojava' nije bilo, ni gubitka ni dobitka težine ili nekih sličnih nuspojava. Pilule mi odgovaraju što se tiče menstruacije i mnogo me spašavaju ali s druge strane sve ono što mi je prije bilo zdravo je odjednom počelo da izgleda loše. Mnogo Vam hvala na odgovoru!

Prije svega slažem sa sa preporukom da Vam je za liječenje bolnih i obilnih menstruacija preporučeno korištenje kontraceptivnih tableta. Navodite da Vam  Yaz nije odgovarao  što se može dogoditi premda se radi o inače izvrsnom preparatu, među najprodavanijim i najkorištenijim u razvijenom svijetu. Potrebno je kazati da na našem tržištu  imamo petnaestak različitih kontraceptivnih tableta ( ne nedostaje nam ništa bitno u odnosu na ostala svjetska tržišta )  koje nisu iste nego slične i određivanje kojeg uzeti je ponekad  kao ”hod po minskom polju – jedan krvi korak i eto ne odgovara. Naime, bilo koji preparat da li bilo kojoj ženi oko 95% žena će kazati da su im ”svi dobri”. Kod nekih žena je ponekad potrebno uložiti više truda dok se ne pronađe neki koji će Vam odgovarati u potpunosti ( Triquilar Vam je bolji od Yaza ali ne u putpunosti ). Pri tome onaj koji je Vama izvrstan Vašoj najboljoj prijateljici uopće ne mora odgovarati ili obrnuto i da za to nema logičnog objašnjenja zašto je tako! Baš je stvarno loša sreća da  Vam i Triquiar  ne odgovora  – ima objašnjenje – on u svom sastavu ima sintetski gestageni hormon starije generacije koji ima  i minimalno androgeno djelovanje (što nekim ženama upravo idealno odgovara) i to je odgovorno za pojavu akni i vjerojatno ispadanje kose! Dakle trebati će promijeniti preparat  i odabrati neki koji ima moderniji gestagen koji Vam neće raditi te tzv. ”androgene efekte”.  Pokušajte uzeti  npr. Logest. Način uzimanja je isti kao i kod Triquilara (samo je svih 21 tbl iste boje jer se radi o monofazičnom a ne trifazičnom preparatu kao Triuilar ) . Ukoliko ne bude odgovaralo ima i drugih, uz  malo strpljenja će se siguro naći neki koji Vam u potpunosti odgovara. Promjene na koži i kosi nisu ništa ni trajno niti opasno, sve će se to normalizirati uz drugi preparat.