Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Bol u koljenu zbog nedovoljnog kretanja

Poštovani, imam 24 godine i zadnjih 5 godina se gotovo i ne krećem. Ovisna sam o autu, dosta sjedim i ležim. Jednom kada sam išla sjesti mi je koljeno "poskočilo" i osjetila sam strašnu bol. Od tada me zna zaboljeti kada nosim povišene pete ili nakon dugog sjedenja. Pošto imam problema i s kralježnicom preporučeno mi je ići u teretanu i raditi lagane vježbe. Strah me zbog koljena jer osjećam da mi je krhko. Je li se tako osjećam jer su mi mišići slabi oko koljena? Koje vježbe mi preporučujete? Hvala

Poštovana. To da ste svjesni da se malo ( premalo ) krećete je prva i najvažnija stvar u rješavanju problema. To je nešto što je danas prečesta pojava i mnoge tegobe kreću upravo od toga. Savjetujem da se uz pedometar izmjeri količina koraka u danu (pedometar ili slične aplikacije na Smartphoneu ) te se po dobivenim rezultatima na tjednoj bazi izradi plan rehabilitacije ( korekcije kretanja ) u dogovoru s fizioterapeutom. Ako su vaša kretanja ispod cca 5000 koraka svakako se treba početi hodati ( ili mijenjati životne navike ) barem 1-2 sata dnevno u smislu povećanja aktivnosti. U slučaju kretanja ispod 5000 koraka, za pretpostaviti je da se stabilizatori koljena u „lošem„ stanju te ne bih nikako primijenio teretanu ili aktivnosti koje opterećuju zglob ( skakanje, trčanje… ). Ako imate kretanja iznad 5000 koraka može se razmišljati oko izbora i načina provođenja različitih vježbi. Za koljeni zglob postoje svakakve vježbe – od izometričkih vježbi, rasteretnih vježbi, do vježbi punog opterećenja s utezima ( duboki čučanj). No odabir vježbi i nivoa opterećenja ovisi isključivo o stanju vaše muskulature. Ono što sigurno možete primijeniti i za kralježnicu i za koljeno je plivanje ( leđno i slobodan stil). Za sve ostale savjete – predlažem pedometrisko mjerenje koraka na tjednoj bazi i razgovor s ortopedsko manualnim terapeutom te izradu plana aktivnosti. Do tada – samo plivanje, postepeno povećanje količine kretanja ( hodanja ) i vježbe otvorenog kinetičkog lanca. Ako želite – program, aktivnosti možemo izraditi zajedno. Pozdrav