Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Jajnici su prestali funkcionirati

Objavljeno 02.02.2022.

Ginekologija

Imam 47 godina, 1.69, 80 kg, jedno dijete. Prestala sam pušiti 2008. godine, ne pijem, ne drogiram se. Unazad tri mjeseca pijem Trisequens - nisam imala menstruaciju tri mjeseca prije toga, i imala sam užasne vrućine radi kojih skoro nisam spavala (budila sam se svakih sat, sat i pola). Sada su vrućine puno manje, ali drugih poboljšanja baš i nemam, a užasno me bole prsa i kada sam na bijelim tableticama strašno mi se vrti u glavi (toliko da gotovo ne mogu funkcionirati). Konkretno me zanima da li mogu samo prestati piti tablete (jer imam osjećaj da mi je dobit od njih vrlo mala, odnosno da se osjećam gore nego prije)? Nemam se s kim posavjetovati o tome. 

Trisequens Vam je vjerojatno preporučeno jer je procijenjeno da su Vaši jajnici prestali funckonirati. Kako je to dokazano ne znam. Što se to ranije u životu dogodi, a Vas je to snašlo oko 5 godine ranije od uobičajenog vremena simptomi su burniji. Najkarakterističniji su ”valunzi” kako to žene kažu odnosno valovi vrućine. Trisequens je jedan od preparata kojeg propisujemo za liječenje klimakteričnilh odnosno simptoma menopauze. Radi se o niskodoziranom hormonskom preparatu doziranom tako da imitira prirodnu produkciju hormona jajnika i preparat je tako posložen da imitira njegov rad. Stoga su valovi vrućine i nestali. Bolne i osjetljive dojke mogu biti nuspojava terapije u prvilh nekoliko mjeseci terapije i na to svoje pacijentice redovito upozoravam na početku korištenja. Ne radi se ni o čemu opasnom i to će relativno brzo nestati. Nije to ništa opasno. Naravno možete pokušati prestati i mogu se ponovno ispitati vrijednosti hormona i uvjeriti se da li jajnici zapravo rade ili ne rade. Naravno nekoliko tjedana nakon prestanka korištenja, kada efekt djelovanja Trisequensa nestane mogu se pojavili klimkterične smetnje u svoj svojoj jačini i moguće će se nekoj terapiji trebati vratiti i to svakako preporučujem obzriom na Vaše godine da bi se srpiječile kasna posljedice menopauze koja je Vas vjerojatno snašla ranije nego je trebala. Narano ukoliko Vam Trisequens ne odgovara postoje i drugi slični ali ipak različiti preparati koji će Vam vjerojatno bolje odgovarati.