Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekologija

Kontracepcija i krvarenje

Objavljeno: 08.09.2021.

Imam 28 godina i do nisam imala nikakvim menstrualnih tegoba. Godine 2018. sam počela piti Logest kontracepciju, sve je bilo više nego odlično. Zadnjih 6 mjeseci nisam pila te sam ovaj mjesec ponovno krenula s uzimanjem. Menstruaciju sam dobila 17. 9. te sam tada popila prvu tabletu. Menstruacija mi je tada izostala te je tjedan dana nakon toga krenulo oskudno krvarenje crveno do svjetlo crvene boje (što se kod prvog korištenje tableta 2018. god. nije događalo). Takvo krvarenje traje već 10-tak dana, ali me ništa ne boli. Zatim, prije 3 dana sam dobila i upalu mokraćnih kanala, a danas osjetim i lagani svrbež na ulazu u vaginu. Zanima da li postoji mogućnost da je to sve povezano? Što se događa? Moja gin. kaže da je krvarenje normalno zbog kontracepcije i na pregled me naručila tek krajem 10.mj. 

Smješteno u Ginekologija

Krvarenje kojeg sada imate se zove probojno krvarenje i ono je posve uobičajeno na početku uzimanja ultraniskodoziranog kontraceptiva – Logest to jest. Ne radi se ni kakvoj opasnoj pojaviti a kontraceptivno djelovanje nije upitno, što je najvažnije. Sve može biti potenciranije ukoliko tablete baš ne uzimate redovito (dakle što redoviti je korištenje to je vjerojatnost probojnih krvarenja manja). No, i uz najurednije uzimanja može postojati probojno krvarenje uz prvih 2-3 ciklusa od početka korištenja ovakvih kontraceptiva. To što to niste doživjeli kada ste prethodno koristili isti preparat nema nikakvog značenja. Svaki puta kada prekineta korištenje kontraceptiva i ponovno počnete kao da ih uzimate prvi puta u životu. To i jest jedan od razloga zašto ne preporučujemo pauze tijekom korištenja kontraceptiva (što se na žalost još uvijek često preporučuje u ”usmenoj predaji ” među dobronamjernim prijataljicama ili zastarjelim kolegama). Samo nastavite s uzimanjem kao da je sve normalno, a kontraceptivno djelovanje nije upitno. Probojno krvarenja će prestati. Pojava uroinfekta s probojnim krvarenjem nema nikakve veze. I na kraju , simptome infekcije na ulazu u rodnicu je vjerojatno uzorkuje gljivična infekcija koja je posljedica korištenja antibiotika u liječenju uroinfekta. Kupite neki od preparata koji će djelovati na gljive i time ćete riješiti infekciju. Probjno krvarenje nije prepreka za korištenje vaginaleta. Kupite klotrimazol, plimycol ili canesten, svejedno - a to možete dobiti u ljekarnama i bez recepta i smetnje će prestati.

Slična pitanja