Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Kontracepcija i probojno krvarenje

Objavljeno 07.06.2021.

Ginekologija

Počela sam po prvi put uzimati propisanu oralnu niskodozu (0,015 mg) kontracepciju Naelia. Prvim danom menstrualnog krvarenja te sljedećih 5 dana sam imala obilno krvarenje, a nakon toga slijedi 4 dana smeđeg iscjetka. Molila bih Vas da me uputite potrebno li je promijeniti kontracepciju glede doze hormona i vrijedi li 99%-zna zaštićenosti u trenutnoj situaciji? Imam 23 godine, nalaz Papa-testa bio je uredan, bez problema s kožom te bolnih menstruacija. 

Za sada ne trebate raditi ništa. Imali ste tzv . probojno krvarenje odnosno ”spotting” (ukoliko čitate internet) i ono je razmjerno često u prvim ciklusima korištenja ultransikodoziranih kontraceptiva (a vi koristite takav) . Ukoliko ste sve tablete uzeli na vrijeme kontraceptivno djelovanje nije upitno. Samo je estetski bilo ”bljak”. Ponašajte se kao da se ništa ne događa i redovito uzimajte tablete. Ukoliko vas sve estetski ne smeta možete imati i spolni odnos. U većine korisnica ovakva probojna krvarenja prestanu nakon 2-3 mjeseca korištenja. Ukoliko se to nebi dogodilo tada se vaš preparat može zamijeniti drugim, u pravilu više doziranim uz kojeg će se sve smiriti.