Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekologija

Kontraceptiv može samo pomoći

Objavljeno: 02.04.2021.

Imam 23 godine, visoka sam 167 cm i teška 60 kg. Moj problem su neredovni ciklusi. Prva menstruacija je bila s 13 godina. Menstruacije su od tada izostajale i bile neredovne. Sa 17 godina sam zbog policističnih jajnika počela uzimati Logest. Pila sam ih 4 godine. Godinu dana sam pravila pauzu i prestala piti Logest zbog jakih glavobolja i problema s probavom. U 10 mjesecu 2020. sam bila na kontroli kod ginekologa, nalaz kaže "uterus u avf 3,38x4,32x4,03 uredne ehogenosti, endometrij tanak, pravilan, desni ovarij policističan 4,29x3,97 lijevi 2,56x2,44. Nalaz štitnjače T4 107.02, TSH 0.44. Ginekologinja mi je propisala inofolic. Pijem ga 3 mjeseca međutim u oba ciklusa sam imala smeđi/po neki dan crvenkasti iscjedak koji je trajao 20 dana. Uz sve to me prate akne po licu. Zanima me koje je vaše mišljenje da li bi trebala piti ponovno neku kontracepciju, ako da koju bi preporučili i zanima me da li će mi to stvarati problem ako bih sutra htjela ostati trudna i koliko bi je dugo smjela piti.

Smješteno u Ginekologija

Ukoliko u ovom trenutku ne planirate trudnoću (a koliko sam shvatio to nije slučaj) mišjenja sam da ćete se morati vratiti korištenju nekog od kontraceptivnih preparata jer će to biti najučinkovitiji način sa regulaciju vašeg hormonskog statusa i ciklusa. Preporuka je da se s korištenjem nastavi dok ne poželite zanijeti. Nakon što to poželite prekinite i odmah nastojte zanijeti jer će vjerojatnost spontanog zanošenja biti upravo najveća u tim prvim mjesecima nakon prestanka korištenja kontraceptiva. Korištenje dakle može samo pomoći a nikako ne odmoći (što je vrlo česta predrasuda!). Ukoliko i nakon prestanka korištenja kontraceptiva ciklus bude i dalje poremećen tada će se dogovoriti način stimulacije ovulacije. Probavne poteškoće za koje navodite da su bile razlogom prekida korištenja Logesta vrlo vjerojatno sa Logestom nemaju veze jer kontraceptivni preparati naprosto nemaju veze sa probavnim poteškoćama. Inofolic koji Vam je preporučen nije lijek, on je dodatak prehrani. On je vrlo koristan dodatak i nikako ne može škoditi ali iluzorno je očekivati da će on sam srediti hormonski status i ciklus. Glavobolja je mogla biti uzrokovana kotnraceptivnim preparatom i kod odabira novog bih prvo preporučio korištenje preparata s nižom koncentacijom estrogena odnosno prirodnim estrogenom jer je uz takav preparat manja vjerojatnost problema sa galvoboljom. Dva su takva preparata na našem tržištu Qlaira i Joly. Uz suradnju i nadam se uz dovoljno znanja o modernim ultranisko doziranim preparatima sam uvjeren da će se naći adekvatan preparat kojom ćete biti zadovoljni. Ukoliko ga ne uspijete pronaći spreman sam i sam u tome sudjelovati.

Slična pitanja