Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Krvarenje koje nije menstruacija

Objavljeno 19.02.2013.

Ginekološke smetnje

Pozdrav ! Imam 21 godinu i kontracepcijske pilule Yaz koristim već dvije godine ( propisao ih mi je ginekolog) i sve do sada menstruacije su bile uredne, uvijek su dolazile treći dan nakon što popijem zadnju hormonsku pilulu, ali ovaj mjesec menstruacija je došla dok sam bila na sedamnaestoj hormonskoj piluli , kako je to moguće, jer nisam zaboravila popiti nijednu pilulu... i što da radim sada ? da li prekinuti sa ovim pakovanjem pa opet početi nakon nekoga vremena ili mogu dovršiti pakovanje i započeti novo kao inače?

Krvarenje koje ste primijetili je, dakle, bilo oskudno i tako uobičajeno izgleda tzv. probojno krvarenje  koje se može pojaviti nakon što se kontraceptivne tablete uzimaju više od 6 mjeseci. Ono ne znači ništa opasno i ne predstavlja nikakav problem. Neću elaborirati kako do njega dolazi jer bi to bilo preopširno. Ono također ne znači da je umanjena kontraceptivna efikasnost. Stoga od trudnoće ne morate strahovati.  Takvo probojno krvarenje je više estetski problem nego bilo što drugo. Samo nastavite dalje uzimati kontracepciju kao i do sada. Očekivano krvarenje će vjerojatno uslijediti, kao što i očekujete. No, s obzirom da ste imali probojno krvarenje uz uzimanje tableta, nemojte se iznenaditi ukoliko ono i bude malo drugačije nego ste navikli – dakle, da započne ranije ili kasnije i bude nešto oskudnije ili čak potpuno izostane. To također ne znači ništa zabrinjavajuće, odnosno, to ne znači trudnoću. Nakon uobičajene sedmodnevne pauze nastavite uzimati tablete kao da je sve bilo uredno. Ukoliko u sljedećim ciklusima ne bude novih probojnih krvarenja, zaboravite na cijeli događaj. Ako bi se pak probojno krvarenje ponovilo i sljedeći ciklus, tada se javite ginekologu koji će bez prestanka uzimanja kontraceptiva dati upute kako riješiti probojno krvarenje.