Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Međusobno djelovanje lijeka i preparata za mršavljenje

Objavljeno 28.04.2010.

Ostalo

Poštovani, mogu li piti Herbafast uz Rispoleptove injekcije (svaka dva tjedna srednja doza)? Postoji li mogućnost da jedan od navedenih smanji ili u potpunosti prekine efekt drugog preparata? Unaprijed zahvaljujem!

Vaše pitanje me podsjetilo na česti slogan u reklamama “za indikacije i nuspojave pitajte svog liječnika ili ljekarnika”. Pri tome se često propagiraju proizvodi o kojima većina nas ne zna gotovo ništa. I ne samo to, nego se radi o proizvodima čiji sastav je nedovoljno jasan, a djelovanje i moguće nuspojave nisu dovoljno ili uopće provjeravane znanstveno utemeljenim istraživanjima. Pod krinkom “prirodnih” proizvoda često se kriju preparati čije se djelovanje ne bazira na znanstveno utemeljenim činjenicama. To što je neki preparat baziran na bilju i sirovinama iz prirode nije nikakva garancija da se radi o bezopasnom proizvodu. Mnoge tvari koje se nalaze u takvim proizvodima mogu imati ozbiljno djelovanje na neke ljude, a dodatni problem je što je vrlo malo istraživanja o mogućim interakcijama. Stoga je vrlo teško decidirano odgovoriti o mogućem međusobnom djelovanju lijeka i proizvoda koji navodite. Moj savjet bi bio da ne uzimate navedeno pomoćno ljekovito sredstvo. I to ne samo zbog eventualnih interakcija, već i stoga jer je za učinkovito mršavljenje jedini pravi recept, trajna i osmišljena promjena prehrambenih navika, o kojima se “posavjetujte sa svojim liječnikom ili ljekarnikom”!