Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Nedostatak spolne želje zbog kontracepcije?

Objavljeno 20.10.2015.

Ginekološke smetnje

Poštovanje, nadam se da ćete mi uspjeti odgovoriti na pitanje. Naime, imam 21 godinu, visoka sam 179 cm, imam oko 70 kg i već tri i pol godine koristim kontracepciju, isključivo zbog bolnih menstruacija. Prvo sam koristila Novynette, te sam ih nakon 2 godine zamijenila Lindynettama, iz razloga jer si više nisam mogla priuštiti Novynette, stoga sam ih zamijenila jeftinijom varijantom. Kad sam počela koristiti Novynette, bila sam aktivna pušačica i pila sam alkohol, no s vremenom mi je pri određenoj konzumaciji cigareta i alkohola bilo zlo, pa se moje pušenje svelo na svega jednu cigaretu na dan, jer ako slučajno uzmem dvije - bude mi zlo, a alkohol uopće ne koristim. Je li moguće da je do ove situacije došlo zbog pilula? Dalje, uzimala sam si pauze pri korištenju pilula - pauze u smislu da dva mjeseca nisam koristila pilule, pa bi ih onda sljedećom menstruacijom počela piti ponovo. I uvijek sam bila na dvomjesečnoj pauzi. Sad sam ponovo uzela pauzu i ne znam da li da isto bude dva mjeseca kako bi mi se barem malo tijelo vratilo u normalnu ili da to ipak bude dulje razdoblje? Jedan od razloga zašto sam na pauzi trenutno je i to što su mi menstruacije jako oskudne, dakle ni 10 uložaka nisam potrošila na dvije menstruacije, a prije sam iskoristila cijeli paket od 20 komada (i prije uzimanja pilula, i tijekom korištenja pilula). Spolne odnose nemam, a kad ih imam, osjećam se nezadovoljeno, pa stoga ni nemam želje za njima. Ne znam je li taj osjećaj nezadovoljenosti i zapravo moja nemogućnost da dođem do vrhunca bila zbog utjecaja pilula ili mog nekog mentalnog stanja. Nažalost, neugodno mi je pričati sa svojim ginekologom, kod kojeg sam zadnje bila prošle godine na kontroli i sve je bilo uredno (barem mislim, s obzirom da ništa nije govorio u lošem smislu). Dugo sam mislila da je sve u mojoj psihi i da nisam normalna, zato nisam ni postavljala ova pitanja, no ovo je moj neki način istupanja i priznavanja problema, pa se nadam da ćete mi uspjeti odgovoriti na pitanje. Unaprijed hvala na vašem vremenu i vašem odgovoru.

Poštovana, smatram da nisu nužne pauze pri korištenju kontraceptiva te da se posavjetujete s izabranim ginekologom. Nedostatak spolne želje ponekad je nuspojava upotrebe peroralne kontracepcije, no čini mi se da biste taj problem trebali temeljito ispitati u razgovoru sa seksualnim terapeutom ukoliko vam ne pomogne izabrani ginekolog.