Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Neredovite menstruacije

Objavljeno 27.09.2013.

Ginekološke smetnje

Molim vas za savjet. Imam 15 i pol godina , visoka sam 161 cm i teška 53 kg. Trenutno bolujem od JIA i na terapiji sam metotreksata, embrela (biološka terapija), folacina (vitamini) i telfasta (zbog reakcije na embrel). Prije 3 mjeseca otkrila sam na lijevom jajniku anehogenu cistu od 6,54 cm . U zadnjih 2-3 mjeseca smršavila sam 5 kg i imam često mučninu i bol u jajnicima ( intezitet boli varira i širi se prema križima i bokovima). Nevinost sam izgubila prije 6 mjeseci. Prvu menstruaciju sam dobila sa 12 godina i 4 mjeseca. Menstruacije mi u većini kasne par dana a nekad i izostanu, obilne su i traju do 8 dana. Uz menstruacijsku krv , curi kao neka tekućina sivo-zelenkaste boje (a nekad je tekućina smeđa). Imam bijeli gusti iscjedak. Mokraća mi je najćešće zelenkasto-žute boje ili tamno narančaste. Stolica mi je tvrda, smeđe boje ( imam je 1 ili 2 puta dnevno). Moja baka ima zloćudni rak dojke. Moj djed s tatine strane umro je od raka prostate. Ja sam danas bila kod ginekologa jer nekad povraćam i imam bolove u donjem dijelu trbuha (kao što sam već navela)..., i on mi je napravio ultrazvuk koji je bio uredan i rekao da me to ne boli s ginekološke strane .Ja se ne slažem s njim, pa me zanima vaše mišljenje o čemu bi se moglo raditi. Hvala unaprijed.

Pretpostavljam da je cista pukla, ako je na UZV nema . Iscjedak iz rodnice se može analizirati uzimanjem PAPA i brisa, to bi trebalo napraviti. Urin se također može analizirati. Tek nakon obrade bi se moglo reći odakle ti bolovi. S obzirom da već 4 godine imate menstruacije, mislim da bi se ciklus do sada trebao regulirati, a ako ne spontano- onda u obzir dolazi i uzimanje kontracepcije- a pogotovo jer već imate odnose. Trudnoća je zapravo jako rizična ako ste na metotreksatu. Radi osnovne bolesti, i možda reakcije na lijekove, može doći do bolova, promjene težine, poremećaja ciklusa , ali o tome razgovarajte sa pedijatrom koji vas vodi. Matilda