Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Porast jetrenih enzima

Objavljeno 28.03.2022.

Interna medicina

Imam 40 god., a već dugo godina imam povišene masnoće u krvi, kolesterol 6-7,5..trigliceridi 2-4....do sada sam problem pokušavao riješiti alternativno, prehranom, dodacima prehrani (crvena riža, preparati na bazi češnjaka, itd.) a prije nekoliko mjeseci sam počeo piti lijek rosuvastatin 5 mg preporučen od strane obiteljskog liječnika. Sada primjećujem porast jetrenih enzima AST i ALT (koji su uvijek bili uredni), u početku malo preko gornje granice a nakon ponovljenog mjerenja za mjesec dana AST 48 (ref 11-38) i ALT 92 (ref 11-48). Zanima me da li je ovo česta nuspojava lijeka i da li mi dugoročno može naštetiti jetri?

Uvođenje terapije statinom je u kontekstu višegodišnje dislipidemije ispravan korak. Manji porast jetrenih enzima po vašim nalazima nije neočekivan i najčešće je prolaznog karaktera. Eventualno ukidanje terapije bi se razmatralo ukoliko vrijednosti jetrenih enzima premaše trostruku vrijednost u odnosu na gornju granicu normale. Ukoliko se kroz naredne kontrole laboratorijskih nalaza idućih mjeseci utvrdi daljnja progresivna dinamika jetrenih nalaza, u tom slučaju je potrebno učiniti gastroenterološku obradu.