Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekološke smetnje

Probojno krvarenje i kontracepcija

Objavljeno: 09.06.2010.

Triquilar tablete pijem već 5 mjeseci i svakoga mjeseca prokrvarim negdje u sredini i onda opet malo u pauzi. Ovo su već četvrte tablete koje mi je promijenila moja ginekologinja i koje mi ne odgovaraju iz istih razloga. Čula sam da postoji neki hormonalni test koji se napravi kako bi se utvrdila razina hormona i samim time odgovarajuća kontracepcija. To sam predložila svojoj ginekologinji koja je rekla da tako što ne postoji i da ćemo nastaviti s "eksperimentiranjem" dok ne nađemo neke koje će mi odgovarati. Opet će pokušati s logestama koje sam već pila i imala iste probleme kao s ovima. Postoji li, dakle, test ili sam ipak osuđena na višemjesečno igranje i eksperimentiranje s hormonima?

Krvarenje koje se kod Vas pojavljuje stručno zovemo probojnim krvarenjem. Ne radi se ni o čemu opasnom i kontraceptivno djelovanje nije upitno, odnosno ono je sigurno. Probojna krvarenja su najčešća, bezopasna nuspojava kod niskodoziranih kontraceptivnih tableta. Ona se češće pojavljuju ukoliko se tablete ne uzimaju posve redovito, a to znači  da ih treba uzimati svaki dan približno u isto vrijeme (dakle, ukoliko ih uzimate vrlo redovito, svakodnevno u isto vrijeme, pojavljivat će se rjeđe!). No, naravno, ona se mogu pojaviti i ukoliko se tablete uzimaju vrlo redovito. Kod nekih žena ona su češća uz tzv. monofazične kontraceptiva (svih 21 tbl su iste), a kod drugih pak se pojavljuju i uz multifazične preparate (Triquilar kojeg sada uzimate je takav preparat).  Nema nikakviog smisla svaki drugi, treći mjesec uzeti drugi preparat. Treba se pokušati strpjeti jer, u pravilu, probojna krvarenja nakon 3-4 mjeseca uzimanja uobičajeno prestaju. Na savjetujem sa Triquilara ići na Logest, jer je Logest niže dozirani preparat (on je tzv. ultraniskodozirani preparat) od Triquilara te je uz njega vjerojatnost probojnih krvarenja još veća. Pokušajte uzimati preparat iste jačine kao što je to Triquilar, samo neka to bude monofazični preparat - npr. Cilest ili Yasmin. Pokušajte se strpjeti oko 4 mjeseca i uzimajte vrlo redovito. Mišljenja sam da bi  probojno krvarenje moralo prestati. Ukoliko pak doživite neuspjeh, tada bi imalo smisla razmisliti ili o više doziranim tabletama (u Hrvatskoj ih nemamo) ili pokušati sa drugom vrstom kontracepcije (npr.  hormonski kontraceptivni uložak - Myrena).

Slična pitanja