Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Sumnja na psorijazu

Objavljeno 02.10.2013.

Kožne promjene

Prije jedno dva mjeseca na leđima mi se je pojavila kao mala flekica u obliku kao da sam se udario nedugo nakon toga na laktovima se pojavilo kao prištići mali i kada bi češao raskrvario bi. Otišao sam lječniku i propisao mi je balosalic kremu. Mazao sam to je prošlo u roku tjedan dana, ali su ostali na laktovima kao veće dvije izrasline i ne prolaze. Po koljenima mi se pojavila kao crvena koža kao upaljena. Mazao sam isto balosalic kremom i nakon jednog vremena počela mi se guliti kao da sam izgorio. Ne dugo nakon toga kada je prošlo pojavili mi se na stražnjici kao neki plikovi veličine pola centimetra. Sada me to svrbi, a dermatolog kaže da je psorijaza, ali to se ne ljušti već kada prođe ostane mi kao crne flekice male, po glavi nemam peruti, ispod ruku isto nemam, samo po laktovima i na stražnjici. Unaprijed se zahvaljujem

Poštovani, promjene kože u području laktova i koljena snažno sugeriraju na psorijazu; iako psorijatična promjena može nastati bilo gdje na koži tijela, laktovi i koljena su njena predilekcijska mjesta. Moguće je da ste koristeći (jaku) Belosalic mast, spriječili razvoj ljuskica karakterističnih za psorijazu na površini plaka, a zasigurno ste izazvali upalu u području koljena (Belosalic mast je vrlo učinkovita, ali zbog salicilne komponente može biti iritativna te zahtjeva oprez). Sugeriram da se napravi biopsija (uzme komadić kože za PHD analizu) sa novonastale morfe koja ničim nije mazana. Savjetujem redovite kontrole dermatologa – ukoliko se uistinu radi o psorijazi – to je dermatoza kronično-recidivirajućeg tijeka, koju se može vrlo dobro držati pod kontrolom – no za to će Vam (osobito u početku) trebati suradnja sa liječnikom. Oprezno sa upotrebom kortikosteroidnih krema i masti – one su neizostavni dio terapije psorijaze (i brojnih drugih dermatoza), no važno je ne koristiti ih dugo, u kontinuitetu, već povremeno, uz što duže periode pause, imajući u vidu mogućnost njihovih nuspojava.