Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Sve što remeti normalan hormonalni status može dovesti do akni

Objavljeno 13.11.2013.

Ginekološke smetnje

Poštovani, žensko sam, imam 21 godinu, 167 cm i 53 kg. Od 18-te godine imam problema s aknama. Od spolnih hormona mi je samo DHEAs bio povišen ( 11,7, ref.int. 2-10 ) Nalaz ultrazvuka : LO uredne veličine s više folikula rubno, do promjera 7mm i intimno uz uterus DO uredne veličine i morfologije s vodećim folikulom Ginekologica mi je rekla da imam blago policistične jajnike, kojima nije potrebna terapija, ali da zbog akni mogu koristiti kontracepcijsku terapiju, koju sam odbila. Papa test i bris na klamidiju, hpv, micolasmu su bili negativni, osim ureaplasme koju sam izlječila nakon jedne ture antibiotika. Akne se najviše pojavljuju u području brade, na donjem dijelu lica i bolne su na dodir, iako se u nekim periodima ne pojavljuju i lice se očisti, a zatim se ponovno jave u velikom broju. Koristila sam terapiju od dermatologa koja nije pomogla, kozmetiku od avenea, la rochea, nikela, macona, bioderme i ostalih, ali ništa nije pomoglo. Menstruacije su ponekad bolne, ali redovite, uz odstupanje od par dana prije ili poslije. Je li moguće da se akne javljaju kao posljedica blago policističnih jajnika, iako su nalazi hormona uredu i nemam menstrualne tegobe? Mogu li akne biti posljedica želučanih problema, jer imam GERB? Unaprijed hvala

Poštovana, sve što remeti normalan hormonalni status može dovesti do akni. Na temelju pročitanog, nemate mnogo izbora za terapju. Kreme koje ste koristilinisu dovele do početnog poboljšanja. Ako želite pozitivne pomake u liječenju, mislim da ćete se morati odlučiti na jedno od peroralnih terapija. KOnzultirajte se još jednom sa ginekolog ali i dermatologom.