Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekologija

Trudnoća nakon kontracepcijskih tableta

Objavljeno: 01.04.2021.

Imam jedno pitanje vezano za planiranje trudnoće nakon kontracepcijskih tableta. Godinu i pol dana uzimala sam Belaru, 4. 3., dobila sam menstruaciju i prestala sam s uzimanjem tableta, 9. 3., kada bih trebala krenuti s novom kutijom. Cijeli ovaj mjesec imali smo odnose gotovo svaki dan bez zaštite, i jutros sam dobila menstruaciju (ciklus 27 dana), inače pod tabletama su ciklusi bili 28 dana. Ima li netko iskustva koliko je optimalno vrijeme da se dogodi trudnoća nakon uzimanja kontracepcijskih tableta? 

Smješteno u Ginekologija

Ranije uzimanje kontracepcijskih tableta nema utjecaj na prirodnu vjerojatnost začeća po menstruacijskom ciklusu koja je mala i iznosi 25 %. To znači da će od sto žena samo svaka četvrta začeti u prvom menstruacijskom ciklusu. Također, po prirodi ljudske vrste,  velik broj trudnoća završi kao biokemijska trudnoća - detektira se blago povišen hormon trudoće, ali se trudnoća prestane razvijati i nastupa nekoliko dana zakašnjela  menstruacija. Većina žena niti ne zna da je bila trudna. Stoga se kod zdravih žena može  preporučiti da test na trudnoću naprave nakon 7-10 dana po izostanku menstruacije kako bi se izbjegla nepotrebna razočaranja. Prosječno vrijeme u kojem većina žena ostvari trudnoću je 6 do 12 mjeseci redovitih spolnih odnosa u vrijeme plodnih dana.
 

Slična pitanja