Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: U prvim mjesecima uzimaja peroalnih konracptiva željezdano tkivo dojki može biti nešto jače podraženo

Objavljeno 17.10.2013.

Ginekološke smetnje

Poštovani, imam 26 godina i pijem kontracepcijske pilule Belara, ovo mi je 5. mjesec. Zanima me koliko je normalno da skroz imam bolne grudi? Bol počinje nakon otprilike tjedan dana uzimanja i traje do drugog dana krvarenja. Uz bol osjetim da su napete i tvrde, u nekim djelovima kao da imam grude (bez grudnjaka ne mogu normalno funkcionirati i sagnuti se prilikom tuširanja). Imam jedno dijete, ali planiram još u budućnosti i brine me da li to može utjecati na dojenje kasnije? Da li da mjenjam tablete ili će to proći nakon još kojeg mjeseca trošenja? Hvala

U prvim mjesecima uzimaja peroalnih konracptiva željezdano tkivo dojki može biti nešto jače podraženo i nabrekle, malo osjetljive a nekad čak i ”broj veće dojke”, kako bi to rekle moje pacijentice, nisu ništa neuobičajeno. Uobičajeno to nakon 3-4 mjeseca prestaje. No, čvsto reći kako će to prestati nakon 2 ili 4 mjeseca se ne može.Ne rad se ni o čemu opasnom niti neuobičajenom. Posve sigurno to neće uzrokovati nikakvih poteškoća kada jednog dana ponono zanesete i trebate dojiti. Ukoliko to sada traje oko 5 mjeseci i nema nikakvih drugih nuspojava možete pokušati nastaviti još nekoliko mjeseci sa korištejem dosadašnjeg preparata ukoliko imate još malo strpljenja – budući se ne radi ni o čemu opasnom ili značajnom a gotovo uvijek to nestane. No, ukoliko želite pokušati sa nekm drugim preparatom možete i to pokušati . Pokušajte uzimati neki niže dozirani preparat od sadašnjeg, koji spada u grupu niskodoziranih. Dakle, preporučujem blači odnosno ultraniskodozirani preparat sa gestagenom koji nema praktično nikakvog mineralokortikoidnog djelovanja . npr. pokušajte koristiti Yaz.