Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Ginekološke smetnje

Zbog policističnih jajnika preporučene su mi kontracepcijske tablete - mogu li one uzrokovati neplodnost?

Objavljeno: 20.10.2010.

Imam 23 godine. Na ginekološkom nalazu dijagnosticirani su mi policistični jajnici, nemam simptoma kao što su pretilost, akne itd., jedino su mi menstruacije jako kratke i oskudne. Liječnica mi je preporučila kontracepcijske tablete, ali sam čitala na internetu kako one mogu uzrokovati neplodnost, pa me zanima koliko ima istine u tome, i postoje li neki drugi lijekovi za PCOS? Pored toga dijagnosticirana mi je blaga upala, i propisane Betadine vaginalete, no nakon njihovog korištenja ne vidim poboljšanja, odnosno i dalje imam neobičan iscjedak. Postoje li dr. lijekovi za upale koji se uzmaju oralno?

Smješteno u Ginekološke smetnje

Ne mogu ulaziti u točnost postavljene dijagnoze, jer za to bi Vas trebalo pregledati i vidjeti točno stanje. Ono što mogu kazati je da danas znamo da je najmanje tzv. klasičnih kliničkih slika sindroma policističnih jajnika. Mnogo je više neklasičnih slika. No, postoje tzv. "Kopenhaški dijagnostički kriteriji" koji moraju biti ispunjeni da bi se postavila dijagnoza sindroma. Ono što sasvim sigurno mogu kazati ukoliko je dijagnoza točna, a u ovom trenutku ne želite zanijeti, je da su kontraceptivne tablete najčešći terapijski izbor. Ne znam na osnovu kojih ste napisa zaključiti da će posljedica uzmanja kontraceptivnih tableta biti neplodnost, no to sasvim sigurno ne stoji. Nema niti jedne ozbiljne stručne publikacije koja tome govori u prilog. Moram reći da je internet "krasna stvar" i ondje sigurno sve piše, ali je problem što ondje svatko može napisati što god mu padne na pamet. Znam da je Vama kao laiku vrlo teško ponekad razlučiti što je što, no izvori moraju biti pouzdani i stručni. Naime, na internetu postoje i vrlo stručna i pouzdana mjesta za dobivanje saznanja i spoznaja. Morate se odlučiti kome vjerovati, da li internetu - odnosno lako muguće nekom anonimnom na nekom forumu, ili akademskoj medicini gdje takvo mišljenje sigurno niste pročitali. Ukoliko niste zadovoljni dosadašnjim liječenjem Betadinom, odnosno ukoliko se simptomi nisu povukli, tada to morate kazati ginekologu koji je terpiju propisao. Mora postojati povratna informacija između liječnika i pacijenta. Bez toga nema uspješnog liječenja. Postoji mnogo različitih načina za liječenje infekcije u rodnici i to i lokalnih, uobičajeno vaginaletama odnosno kremama, ali i oralnih. No, na osnovu onoga što ste naveli, budući da je uzročnika infekcije više, ne može se kazati "ukoliko Betadine ne djeluje, tada uzmete te i te tablete i sve će sigurno biti u redu". Koje ćete tablete uzeti da biste sve sa sigurnošću izliječili, bez pregleda ne može kazati nitko!

Slična pitanja