Halo, doktore!

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju

info

Prijavite se u svoj račun kako bi mogli postavljati pitanja liječnicima. Nemate korisnički račun? Učlani se.

Postavite pitanje

P: Žuljevi

Objavljeno 11.11.2014.

Kožne promjene

Pozdrav, u subotu sam išla na capoeiru (bosi radimo) koja je trajala 3 sata. Kasnije se počeo formirat žulj na palcu na nozi. Nije bio samo jedan žulj u pitanju. Doma sam vidjela da se i na drugoj nozi na palcu napravio žulj (veličine polovice palca). Osim ta dva žulja na svakoj nozi su mi došla još dva,1-2 cm ispod onih na palcu. Ne mogu hodati. Već ovaj tjedan moram na capoeiru, a ne želim ne doći zbog žuljeva. Moje pitanje je kako da ubrzam njihov oporavak? Trebam li probušiti ili ne? Neki su mi rekli da probušim da će brže proći a neki govore da ni slučajno ne bušim tako da sad Vas molim za savjet. Isto ovaj žulj na desnoj nozi ispod palca mi nije toliko napuhan jer je taj još jučer ne znam kako se malo ispuhao i na dnu ima kao jedan zarez pa sam na njega stavila flaster za žuljeve. Na ove druge nisam ništa htjela stavljat dok ne vidim mogu li ih probušiti. Također želim pitati mogu li nekako spriječiti nastanak žuljeva kad sam na capoeiri i kako? Hvala puno, Nažuljana

Poštovana, žuljeve-mjehure probušite iglom. Potom nježno, kroz rupicu koju ste napravili iglom, istisnite tekućinu koja se nalazi unutar mjehura. Naravno, igla mora biti sterilna, a žulj prije uboda morate prebrisati alkoholom ili nekim drugim antiseptikom. Kožicu mjehura nemojte skidati! Ona štiti ranicu, ublažava bol i moguću infekciju. Kad ste mjehur „ispuhali“, na red dolazi krema. U ovim slučajevima vrlo dobar učinak ima protuupalna krema, ali biti će dovoljne i one koje pospješuju epitelizaciju i donose olakšanje poput npr. neoviderm kreme, Cu-Zn kreme, krema za opekline, ubode i sl. Na svaki žulj nanesite deblji sloj kreme, a kako bi ostala na koži – omotajte flaster oko palčeva (vrlo je dobar Micropore flaster koji možete kupiti u ljekarnama). Bilo bi dobro da preskočite barem jedan trening dok se koža ne oporavi; no, ukoliko ste ipak odlučili suprotno, obavezno zaštitite žuljeve flasterom, ispod kojeg možete staviti komadić gaze ili silikonske jastučiće kojima ćete amortizirati pritisak. To prakticirajte za sva mjesta koja su izložena pritisku tijekom treninga dok koža ne zadeblja – i stvori svoju prirodnu obranu.