Novosti

Istraživanje pokazalo: 91 posto korisnika na internetu kupuje online

Ispitivanje portala www.BizDil.hr o kupovnim navikama Hrvata na internetu ilustrira ponašanje tipičnog domaćeg online potrošača: Ona je mlada žena, živi u gradu, stalno je zaposlena te kupuje u privatne svrhe.

Prvi portal za kupovinu
proizvoda i usluga namijenjen prvenstveno malom i srednjem poduzetništvu, www.BizDil.hr, proveo je
istraživanje o kupovnim navikama Hrvata na internetu među internetskom
populacijom. Istraživanje prikazuje tipično ponašanje domaćeg kupca koji
koristi mogućnosti online trgovine.

Prema prikupljanim
podacima, od ukupnog broja ispitanih, njih 91 posto ponekad ili redovito
obavlja kupnju putem interneta, i to većinom u privatne, a ne u poslovne
svrhe.

Naziv slike (promijeniti!!!)

Najčešći  internetski kupac je žena, među ispitanom
populacijom, dame su prednjačile – njih je čak 55 posto. Može se zaključiti
kako one lakše i brže donose odluku kod internetske kupovine. Iako velika
većina ispitanika koji žive u gradovima kupuje online, njih 93 posto, ni
stanovnici manjih mjesta ne zaostaju. Čak 86 posto ispitanika iz manjih mjesta
izjasnilo se kako prakticira online shopping. Istraživanje je pokazalo kako su
prosječni domaći ‘shoppingholičari’ 45 posto samci, dok je nešto manje
roditelja s malom djecom koji internetskom trgovinom štede vrijeme prilikom
kupovine.

Što se tiče dinamike
kupnje, ispitanici su podijeljeni. Malo više od trećine (34 posto) kupuje svakih
nekoliko mjeseci, dok malo manje od trećine (26 posto) kupuje jednom mjesečno.  Jednako su podijeljeni po potrošnji. Čak 38 posto
ispitanika nije spremno izdvojiti za svoje online navike više od 500 kuna, dok
trećina ispitanika priznaje kako su spremni potrošiti maksimalno tisuću kuna.
Onih kojima iznosi nisu bitni je najmanje – tek 14 posto. S obzirom na to da
velika većina nije spremna trošiti nekontrolirano na internetsku trgovinu,
zanimljivo je kako najviše kupuju stalnozaposleni s prosječnim primanjima do
pet tisuća kuna, te mladi koji nemaju značajna vlastita primanja.

k“Istraživanje se
uvelike poklapa sa iskustvenim doživljajima korisnika interneta. Online kupovina
je kod nas uglavnom orijentirana na traženje povoljnih ponuda i najisplativijih
usluga. S obzirom na gospodarsko stanje u zemlji, takvo je razborito ponašanje
sasvim opravdano“,  naglasio je Slavko
Gazić
, osnivač i pokretač portala
BizDil.hr .

Što se tiče načina
plaćanja, Hrvati podjednako preferiraju Internetska plaćanja PayPalom, plaćanje
pouzećem, kreditnim karticama ili općom uplatnicom. Po kategorijama robe u
on-line kupnji najzastupljenija je odjeća (34 posto ispitanika) i tehnička oprema
poput računala i TV foto opreme (33 posto ispitanika). 

Relativno visoko
mjesto, sa udjelom preko 15 posto ispitanika koji ih kupuje putem Interneta imaju
sljedeće kategorije proizvoda: Mobilni uređaji, Izdavaštvo, Zabava i igre, Nakit, Obuća, Proizvodi za zdravlje, ljepotu, Kolektivna kupnja, Sportska oprema.

Izvor: Portal BizDil, www.bizdil.hr – Najbolje ponude za moj biznis!

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo