Zdravstveni turizam privlači goste u destinaciju tijekom cijele godine - Ordinacija.hr
Zdravlje

Zdravlje

Zdravstveni turizam privlači goste u destinaciju tijekom cijele godine

Foto: Shutterstock

Sve više stranih turista Hrvatsku posjećuje iz zdravstvenih razloga, u potrazi za uslugama iz segmenta estetske medicine i plastične kirurgije, ali i rehabilitacije, fizikalne i dentalne medicine. O izazovima i prilikama hrvatskoga zdravstvenog turizma razgovarali smo s Kristjanom Staničićem, direktorom Hrvatske turističke zajednice.

Zdravstveni turizam jedan je od najperspektivnijih segmenata hrvatske turističke ponude – i jedan od rijetkih koji omogućava cjelogodišnje poslovanje. Hrvatska, kao destinacija, ima brojne komparativne prednosti: bogatu tradiciju, stručan medicinski kadar, povoljnu klimu, prirodne ljekovite resurse i konkurentne cijene u odnosu na većinu europskog tržišta. No sektor još nije dosegao svoj puni potencijal. Ključni prostor za rast nalazi se u strateškim ulaganjima, snažnijem povezivanju javnog i privatnog sektora, boljoj međunarodnoj suradnji te u daljnjoj digitalizaciji ponude. O ključnim izazovima, postojećim rezultatima i budućim prilikama razgovarali smo s Kristjanom Staničićem, direktorom Hrvatske turističke zajednice.

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice
Foto: HTZ

U kojim granama medicinskog turizma Hrvatska trenutno briljira, a gdje još imamo prostor za poboljšanja i ulaganja, bilo u sadržaj, infrastrukturu ili ljudske kapacitete?

– Možemo reći da je Hrvatska uspješna u nekoliko grana medicinskog turizma. Prepoznati smo kao jedna od vodećih destinacija u Europi za dentalne usluge. Kombinacija visoke stručnosti, moderne opreme i konkurentnih cijena privlači mnoge pacijente iz Njemačke, Austrije, Italije i Skandinavije. Sve veći broj specijaliziranih klinika s educiranim kadrom imamo i u segmentu estetske medicine i plastične kirurgije, a vrlo smo konkurentni i kada govorimo o rehabilitaciji te fizikalnoj medicini u Termama Selce, Krapinskim Toplicama, Varaždinskim Toplicama, Daruvaru, Tuhelju i dr. S druge strane, unatoč bogatstvu prirodnih izvora termalnih voda, peloida i klime, Hrvatskoj nedostaje modernizacija infrastrukture i bolje pozicioniranje na tržištu kada govorimo o lječilišnom i termalnom turizmu, a velike potencijale daljnjeg rasta i razvoja imamo u segmentu gerijatrijske skrbi, rehabilitacije te preventivne i integrativne medicine.

Postoje li primjeri zemalja koje vam služe kao uzor u razvoju zdravstvenog turizma, bilo po načinu promocije, organizaciji sustava ili suradnji javnog i privatnog sektora? Ortopedija, oftalmologija i estetska medicina već godinama bilježe rast interesa. Planirate li dodatne promotivne aktivnosti usmjerene upravo prema tim najtraženijim segmentima?

– Naravno, postoje dobri primjeri koji nam mogu poslužiti kao svojevrsni uzor, a prije svega mislim na Njemačku i Austriju, koje predstavljaju dobre primjere prakse u povezivanju javnog i privatnog zdravstva i usmjerenosti prema rehabilitaciji, ortopediji i spa segmentu. I Mađarska je dobar primjer kako promovirati i graditi brend u dentalnom i wellness turizmu, dok nam Slovenija može poslužiti kao dobar primjer zemlje koja je vrlo učinkovito organizirala svoj lječilišni i preventivni turizam, s moderniziranim toplicama i jasno profiliranom ponudom. Vezano uz ortopediju, oftalmologiju i estetsku medicinu i povezane promotivne aktivnosti – one su nužne s obzirom na to da bilježimo konstantan rast interesa, posebno s tržišta Njemačke, Austrije, Italije i Skandinavije. Fokus nam je na digitalnoj promociji, B2B povezivanju s agencijama te nastupima na specijaliziranim sajmovima zdravstvenog i medicinskog turizma.

Foto: Shutterstock

Koje su zemlje trenutno najviše zainteresirane za hrvatske zdravstvene usluge? Tko su naši najčešći gosti kad je riječ o ortopediji, oftalmologiji ili estetskoj medicini?

– Najveći interes dolazi iz europskih zemalja u našem bližem okruženju, ali i s nekoliko važnih tržišta zapadne i sjeverne Europe. Općenito gledano, zemlje najviše zainteresirane za hrvatski zdravstveni turizam su Njemačka, koja predstavlja naše najveće i najvažnije tržište, a tu su još i Austrija, Slovenija i Italija kojima smo vrlo zanimljivi zbog blizine. Dodatno možemo izdvojiti skandinavske zemlje, Švicarsku, UK, ali i SAD. Neovisno o kojem području zdravstvenog turizma govorimo, važno je znati da naši gosti traže visoku kvalitetu usluge uz prihvatljive troškove i dodatnu vrijednost boravka na Jadranu ili u toplicama u unutrašnjosti zemlje.

Koji dijelovi Hrvatske trenutačno prednjače u razvoju zdravstvene ponude?

– Prednjače regije koje kombiniraju medicinsku stručnost, turističku atraktivnost i privatne investicije. U tom smislu možemo izdvojiti regije poput Kvarnera, ali i Dalmacije u cjelini, koje se ističu po svojoj ponudi zdravstvenog turizma. Njihove atraktivne destinacije omogućuju spajanje tretmana s odmorom, što je vrlo važno. Tu je i grad Zagreb koji je vodeći po broju specijaliziranih klinika u područjima ortopedije i estetske kirurgije. Značajan je i kontinentalni dio zemlje, odnosno Krapinske Toplice, Varaždinske Toplice, Daruvar, Stubičke Toplice i dr., a koje su poznate po rehabilitaciji, termalnim izvorima i fizikalnoj medicini.

Foto: Shutterstock

Zdravstveni turizam je zahtjevan i po pitanju infrastrukture. Koje su, iz vaše perspektive, najveće prilike, a što još koči veći iskorak?

– Zdravstveni turizam traži visoku razinu infrastrukturne i organizacijske spremnosti. Kao prednosti Hrvatske, na kojima moramo graditi daljnji razvoj zdravstvenog turizma, možemo istaknuti postojeću medicinsku izvrsnost, blizinu ključnim tržištima, bogatstvo prirodnih resursa, kvalitetnu infrastrukturu u sklopu postojećih hotelskih i drugih specijaliziranih objekata i ustanova, a u prilog nam svakako ide i rastući trend potražnje za ovim uslugama. Ključ za još veće iskorake leži u boljoj koordinaciji, daljnjim strateškim ulaganjima i ciljanom brendiranju.

U Hrvatskoj imamo i odlične prirodne resurse: termalne vode, čist zrak, more, blagu klimu. Iskorištavamo li ih dovoljno u promociji? Planira li se njihova veća valorizacija u budućnosti? Može li termalna voda postati naš novi turistički adut?

– Točno. Hrvatska ima izvanredne prirodne resurse koji predstavljaju veliki potencijal, kako u promociji zdravstvenog turizma, tako i u promociji hrvatskog turizma u cjelini. Postoje određeni planovi i inicijative, kako na nacionalnoj, tako i na regionalnoj razini, koje za cilj imaju modernizaciju infrastrukture, povećanje vidljivosti termalnog i wellness turizma kroz kampanje i digitalne platforme, a u fokusu je i daljnji razvoj novih proizvoda, kao što su, primjerice, detox programi ili antistres paketi. Turističke zajednice i zdravstveni klasteri sve češće surađuju kako bi uključili prirodne prednosti u promotivne poruke. Kao odličan primjer možemo navesti Istru, u kojoj su razvili poseban program i paket u sklopu kojeg gosti mogu uživati u aktivnostima, ali i precizno odabranim eno-gastronomskim specijalitetima te lokalnim namirnicama koje omogućuju osjećaj kvalitetnog odmora za duh i tijelo.

Foto: Shutterstock

Sve više ljudi želi spojiti medicinski zahvat s boravkom u prirodi, oporavkom uz more, zdravom prehranom i relaksacijom. Možemo li u tom “all-inclusive pristupu zdravlju” konkurirati većim i skupljim tržištima?

– Da, imamo potencijal konkurirati u segmentu „all-inclusive“ pristupa zdravlju. Naime, u Hrvatskoj je moguće unutar jednog dana imati specijalistički pregled, boraviti u vrhunskom hotelu uz more, jesti mediteransku prehranu i oporavljati se u prirodi. Takva kombinacija usluge, klime i okruženja rijetka je u Europi, i to je naša najveća prednost. Dakle, moramo nuditi cjelovito, personalizirano i stručno iskustvo zdravlja koje objedinjuje liječenje, oporavak i odmor jer naša zemlja posjeduje prirodne, ljudske i logističke temelje koje je potrebno još snažnije povezati u jedinstvenu i međunarodno prepoznatu ponudu.

Zdravstveni turizam često uključuje dulji boravak i snažniju povezanost s destinacijom. Vidite li u tome i širu priliku, ne samo za klinike već i za lokalnu ekonomiju, ugostiteljstvo i ruralne dijelove Hrvatske?

– Da. Zdravstveni turizam po svojoj prirodi znači duži boravak, višu potrošnju, ali i svojevrsnu emocionalnu povezanost gosta s destinacijom. To znači da zdravstveni turizam predstavlja posebnu razvojnu priliku za čitavu lokalnu zajednicu, a ne samo za medicinske ustanove. Zdravstveni turizam ne smijemo gledati samo kao tretman – ovaj proizvod predstavlja iskustvo cijele destinacije koje ujedno donosi višestruke vrijednosti lokalnim zajednicama. ( Native tim VL )

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo