Znate li koliko kalorija možete potrošiti u sat vremena bicikliranja? I još 3 razloga zašto voziti bicikl...

bicikl

Vrijeme je idealno za tjelovježbu na otvorenom, a samim time se bicikl nameće kao idealno sredstvo za postizanje cilja –vožnjom ćete steći kondiciju, ali i čuvati okoliš!

Ako do danas niste čuli o pozitivnom utjecaju ove aktivnosti na zdravlje, možda bismo trebali spomenti da upravo vožnjom bicikla prevenirate razvoj kardiovaskularnih bolesti koje su jedan od najčešćih uzročnika smrti. Isto tako, depresija i stres više ne zaobilaze nikoga, a uprvo će bicikliranje na svježem zraku donijeti toliko željeno opuštanje.

Tijekom vožnje bicikla uključen je velik broj mišićnih skupina u pokretima koje ponavljate, ali se smatra jednim od lakših “treninga” za početnike...

Ortoped savjetuje što moramo raditi ako želimo zauvijek imati zdrave zglobove

Najmanje opasno prijevozno sredstvo

U usporedbi s drugim uobičajenim prijevoznim sredstvima, bicikl je daleko manje opasan po onečišćenje okoliša i time vrlo pozitivnog utječe na zdravlje ljudi koji voze bicikle, ističe mag. educ. reh., Marija Škes na stranicama Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“ te pojašnjava kako vožnja biciklom 25 minuta dnevno umjesto vožnje automobilom smanjuje emisiju ugljičnog dioksida za 165 kg na godinu.

Ne manje važni su i financijski izdaci za kupnju i održavanje bicikla te parking. Svake godine za bicikliste sve se više osigurava različita infrastruktura koja im olakšava vožnju: odvojene biciklističke staze, posebna mjesta za odlaganje bicikala, dijelove grada u koje je moguće doći isključivo biciklom ili pješice, itd.

Aktivnost bez stresa

Vožnja automobilom često povećava stres, za razliku od vožnje biciklom koja djeluje opuštajuće i meditativno. Ako imate dobro društvo, zaboravit ćete na vrijeme, opustiti se i dobro zabaviti. Vožnja biciklom smanjuje napetost, pojačava se lučenje hormona endorfina koji utječe na dobro raspoloženje. Podiže razinu energije za 20%, a smanjuje količinu nakupljenog umora za 65% jer potiče mozak na lučenje hormona povezanog s količinom energije – dopamina.

Povoljan utjecaj vožnje bicikla na zdravlje

1. Gubitak kilograma i lijepi mišići

Ako vam je na pameti gubitak kalorija, bicikliranjem ćete se sigurno riješiti suvišnih masnoća - u 60-ak minuta vožnje bicikla možete izgubiti između 450 i 800 kalorija, ovisno o brzini, težini i usponu. Prilikom okretanja pedala na biciklu rade velike grupe mišića: mišići potkoljenice, mišići prednje i stražnje strane natkoljenice, mišići stražnjice i oni trbušni.

2. Ne opterećuje tijelo

Tijekom vožnje bicikla naše tijelo je u sljedećem položaju pa vaša stopala, zglobovi i koljena neće doživjeti opterećenje. Važno je pravilno podesiti bicikl kako bi se izbjegao mogući napor.

3. Čuva vaše srce

Srčane bolesti jedan su od najčešćih uzroka smrti žena u svijetu, a dva najveća rizika su visok tlak i povišeni kolesterol. Rezultati jednog istraživanja provedenoga na sveučilištu Purdue u SAD-u, tvrdi kako samo 30-ak kilometara bicikliranja tjedno može smanjiti šanse za srčana oboljenja i do 50 posto, a prema tvrdnjama Britanskog instituta za bolesti srca oko 10.000 ljudi koji su izgubili živote zbog bolesti srca je moglo biti spriječeno samo da su održavali formu i bavili se laganom tjelovježbom  poput bicikliranja. 

4. Bolji društveni život

Što vrijedi za sve aktivnosti na otvorenom, vrijedi i za biciklizam, pa tako možete računati na veću opuštenost i više energije što će vas lakše povezati sa kolegama na poslu i slučajnim prolaznicima na cesti.

Biciklom protiv korone - izbjegnite kontakt, ali i vježbajte te čuvajte zdravlje srca!

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!