Svaki razvod je bolan proces - psihologinja savjetuje kako si pomoći

Shutterstock 488117365

Psihologinja Maja Vučić savjetuje čitateljici kako se nositi sa teškim životnim periodom nakon razvoda

Pitanje čitateljice: Imam 26. godina, prolazim kroz jako težak životni period, imala sam razvod ne bas uobičajen, prije par mjeseci. Shvaćam da je normalno da je sve to teško bilo za mene, ali iz mjeseca u mjesec moje stanje se pogoršava toliko da ja već tri mjeseca iz sobe izlazim samo po nužnoj potrebi. Dok sam ja očekivala da će s vremenom patnja proći, ja zapravo živim pakao svaki dan iznova. Nalazi su u redu, međutim ja nisam u redu. Konstantno osjećam bol u prsima, otežano dišem, konstantni ubrzani otkucaji srca, placem neprestano, sve vise izbjegavam bilo kakav kontakt s okolinom, vrijeme u krevetu provodim, svaka i najmanja obaveza mi predstavlja ogroman teret, mozak od razmišljanja imam osjećaj često da će da pregori, i sve manje imam snage da ovo stanje istrpim, a ono traje već treći mjesec, nisam posjećivala nikada psihijatra, psihologa i sl. Molim vas možete li me posavjetovatišta da radim, i šta se uopće dešava sa mnom. Ovo nisam ja i plašim se da onu staru mene vise ne mogu vratiti.

Odgovor psihologa: Poštovana, iz vašeg pisma je jasno koliko vam je teško. Svaki razvod je bolan proces, a pogotovo ako imate težak razvod. Obično ljudi kroz 6 mjeseci do godine dana prebole ovakve gubitke. No, nije svaka osoba ista. 

U pismu navodite kako stalno razmišljate i imate osjećaj da ćete pregoriti, a uz sve to opisujete tjelesne simptome otežanog disanja i lupanja srca. To su sve znakovi tjeskobe ili anksioznosti. S druge strane, opisujete kako nigdje ne izlazite iz sobe i stalno plačete. To su pak znakovi depresije. Anksioznost nastaje kad negativno predviđamo buduće događaje, a depresija kad žalimo za događajima iz prošlosti. Kako niste opisali što je to što vrtite po glavi teško mi je reći nešto više. U ovakvim situacijama je važno raditi na promjeni načina razmišljanja i na strukturiranju dana, u smislu da sami sebi zadate male ciljeve u danu i da ih izvršavate bez obzira na to koliko vam je teško. Svaka fizička aktivnost je dobra za podizanje hormona sreće pa će i brza šetnja učiniti bolje za vas od ležanja u krevetu.
Mi, stručnjaci u ovom području, možemo jako puno pomoći ljudima koji se nalaze u ovakvim životnim situacijama kao što je vaša. Potražite pomoć psihologa ili psihijatra. Ako još imaju i edukaciju iz kognitivno-bihevioralne psihoterapije onda je to možda i najbolje za ovakvu vrstu problema. Rad sa stručnom osobom će vam ubrzati i olakšati oporavak, a i imat ćete podršku u tom procesu i nekoga tko će vas pomaknuti iz ovog začaranog kruga.
Izađite na kavu s prijateljicom, prošetajte, odmaknite se od svojih misli i svog kreveta i dopustite nekom ugodnom sadržaju da uđe u vaš um.
 
Foto: Shutterstock
 Prati nas na Viber Public Chatu!