U ove smo "zdravstvene" trendove vjerovali u 2019. godini

zdrava hrana, namirnice, voće, povrće

Keto dijeta, naizmjeničan post i ulje od kokosa i palme možda ipak nisu najbolja ideja.

Ove je godine u trendu bilo nekoliko zdravih trendova koji su obećavali gubitak kilograma, a koji nisu znanstveno dokazani, stoga je eatthis.com pitao nutricioniste da izdvoje one koje smatraju najgorima

Ako želite uspješno kontrolirati težinu, ovo voće jedite svakodnevno!

Tako se prva na popisu pronašla keto dijeta 

To je nisko kalorična prehrana koju čine namirnice s visokim udjelom masti, no ono što nutricioniste navodi da ovaj način prehrane izdvoji kao najgori trend, činjenica je da je takva prehrana dizajnirana za osobe koje boluju od epilepsije, a koju su i drugi počeli prakticirati jer je obećavala gubitak kilograma.

Najgora stavka keto dijete pak, gubitak je svih ključnih nutrijenata kakvi su magnezij, vitamini B te kalij. 

Keto dijeta ograničava namirnice te zbog toga mogu dovesti do manjeg unosa nutrijenata, kazala je nutricionistica Amy Gorin. 

S druge strane, keto dijeta je posebno štetna za osobe oboljele od dijabetesa tipa 1 jer takav stil prehrane stvara velike količine ketona koji se mogu nakupiti u krvi te razviti po život opasnu bolest koja se naziva dijabetička ketoacidoza.

Cikliranje ugljikohidrata 

Poklonici ovog stila prehrane koji se temelji na povećanju i smanjenju dnevnog unosa kalorija svaki dan, tvrde kako ćete na ovaj način restartirati metabolizam te održati zdravu težinu

No, kao i keto dijeta, i ovaj je stil predviđen za određenu populaciju pa je tako namijenjen sportašima koji sudjeluju u različitim natjecanjima. Kod osoba koje to nisu imat će obrnute posljedice. 

Neuravnotežena raspodjela nutrijenata kreirat će opasne hormonalne promjene kod žene, kazala je nutricionistica Barbie Boules.

Kombinirana prehrana

Još jedan trend prehrane bilo je kombiniranje planova prehrane za koje je samo bilo bitno da nisu u direktnoj opoziciji jedan s drugim, no ni takav način ishrane nije pametan, smatraju nutricionisti, te su ga uvrstili među najgore trendove 2019. godine.

Kombiniranje keto dijete i neizmjeničnog posta kreirat će jako ograničen način ishrane koji neće biti održiv dugoročno, kazala je nutricionistica Erin Palinski-Wade.

S druge strane, keto dijeta, recimo, jako je ograničena i sama manjka nutrijenata, a kombiniranje nje i vegeterijanske i/ili veganske prehrane, koja uz to ima manjak proteina i ugljikohidrata, težak je plan prehrane koji nećete moći slijediti, a kojim nećete dobiti potrebne nutrijente. 

Pizza od cvjetače

Korica pizze izrađena od cvjetače možda ima manje ugljikohidrata, no takva prehrana nije najbolji izbor ukoliko, kao u ovom slučaju, dolazi s lošom teksturom i okusom, a ni nutritivno nije ništa bolja, smatra Boules.

Naime, takva korica sadrži nepotrebne sastojke kakva je ksantan guma koja služi kao zgušnjivač te kukuruzno ili rižino brašno i šećer.

Meso koje to nije

Burger King ove je godine predstavio burger s lažnim mesom izrađenim od vode, soje, kokosovog i suncokretovog ulja, no to lažno meso koje je po sastojcima "prirodnije" nije nimalo pogodnije za zdravlje. 

Dodavanje više biljnih namirnica poboljšat će cjelokupno zdravlje, no nisu sve bilje namirnice jednake, tvrdi Palinski-Wade.

Mnoge takve sadrže više šećera i natrija od onih "nezdravih" što ih čini manje zdravijim izborom nego se predstavljaju. 

DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) dijeta

Prehrana je to, bogata voćem i povrćem, s malo zasićenih masti, koja može smanjiti i rizik od srčanog udara kod osoba s blago povišenim krvnim tlakom. DASH predviđa smanjenje unosa masti, crvenog mesa, slastica i zaslađenih pića i njihovu zamjenu s integralnim žitaricama, peradi, malo masnim mliječnim proizvodima, ribom i orasima.

No, kao i drugi prehrambeni planovi i ovaj je kreiran za određenu populaciju, za one koji žele regulirati krvni tlak. S druge strane, medicinska sestra Cynthia Thurlow tvrdi kako je ta prehrana i znanstveno odbačena. 

Naime, odbacili su je jer ju čine namirnice koje su se pokazale visoko upalne te koje potiču debljanje, dijabetes pa čak i pretilost, kazala je. 

S druge strane, jako je malo istraživanja koja dokazuju njenu efikasnost. 

MCT ulje

MCT ulje nastaje od masti koje se najčešće dobivaju iz kokosovog ulja, ali i od onog palminog. Njegovi konzumenti tvrde kako takvo ulje topi masti, pomaže u mršavljenju jer uzrokuje sitost, a posebno je korisno u kombinaciji s keto prehranom. 

No, nutricionistica Palinski-Wade tvrdi kako su istraživanja ovog ulja temeljena na malom broju ispitanika te tako ne mora jednako djelovati na svakoga. 

S obzirom na individualne prehrambene potrebe, dodavanje velikih količina ovog ulja vašoj prehrani neće koristiti vašem, upozorava Palinski-Wade.

"Ovo ulje može donijeti velike količine kalorija te uzrokovati nadutost i nelagodu", kazala je. 

Naizmjeničan post

Ovakva vrsta prehrane, ako se odvija umjereno, mogla bi biti dobar odabir za neke, no za druge pak nije najbolji izbor. 

Naime, zbog toga što djeluje ograničavajuće, može rezultirati prejedanjem te nije dobar izbor za one koji su se suočili s poremećajima u prehrani. 

Isto se tako ne preporuča osobama s dijabetesom, djeci kao ni trudnicama i dojiljama, a u tu skupinu spadaju i osobe koje često putuju te sportaši. 

Chia sjemenke

Ova je namirnica postala izrazito popularna i dodaje se u apsolutno sve. 

Chia sjemenke zdrava su namirnica, no njihova pretjerana konzumacija nije poželjna stoga konzumacija pudinga od chia sjemenki umjesto svakog drugog deserta definitivno nije način, kazala je Thurlow.

Bili smo u šopingu s nutricionisticom: Što je kupila, a što ni u ludilu ne nosi doma?

M.V.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!