"Kako me napadaj panike u avionu prisilio da se suočim s anksioznosti"

Shutterstock 601943330

Sjećam se trenutka kada sam izgubila kontrolu.

Mlada žena je za portal Health napisala kako se osjećala i što je učinila nakon što je doživjela panični napadaj u avionu. Žena i muž trčali su prepunim aerodromom kako bi uhvatili međunarodni let. Došli su do ulaza i čekali da prozovu njihovu grupu za ukrcavanje.

U tom trenutku osjetila sam hladnoću u donjem dijelu tijela. Počelo je u stopalima te se nastavilo prema bedrima dok konačno nije došlo do trbuha. Znala sam da nešto nije u redu, ali nisam imala vremena promišljati jer smo se koju minutu kasnije ukrcali u avion.

Ako se osjećate ovako - previše radite!

Kako se to dogodilo

Sjedala im nisu bila jedno pored drugog. Stjuardesa je provjerila jesu svi vezani te započela upozorenja o zaštiti.

Tada je krenulo: počela sam plakati. Čelo je oblio znoj, a ja sam plakala. Shvatila sam da smo muž i ja prvi put u avionu zajedno otkada smo dobili dijete. Nisam mogla prestati razmišljati o tome što će se dogoditi s našom djecom ako avion padne. Tko će riješiti naše račune? Tko će izvršiti naše oporuke? Pokušala sam se smiriti, ali nije išlo. Sjedila sam mirno i tresla se kako čovjek pored mene, koji je imao slušalice, ne bi primijetio.

5 trikova koji će vam pomoći smanjiti svakodnevni stres i tjeskobu

Što nakon toga?

Nekoliko dana kasnije posjetila je liječnika kojem je rekla što se dogodilo, ali i priznala mu kako to nije prvi put.

Kada me u razgovoru "natjerao" da se prisjećam svakoga puta kada je sve započelo hladnoćom u donjem dijelu tijela, shvatila sam da mi se to događalo i u djetinjstvu. Uvijek sam mislila da sam jednostavno osoba zabrinuta budućnosti. Osoba koja živi na nekom rubu i osjeća puno. To sam ja. Ali iskreno, nisam bila snažna u trenutcima straha i nakon razgovora dobila sam dijagnozu: anksioznost.

Prvi korak je bilo postavljanje dijagnoze. Kako bi se riješila anksioznosti, mlada je žena prvo trebala naučiti postati svjesna svih stvari koje izazivaju napadaje.

Tužni ste? Možda ste pod utjecajem ljetne depresije...

Najveći strah? Biti žena i majka. Znala sam imati noćne more nakon gledanja vijesti o strašnim stvarima koja se događaju djeci i roditeljima. Morala sam naučiti sama sebi reći: To se vjerojatno neće dogoditi. Naravno, to ne pomogne da uvijek otjeram misli, ali mi definitivno pruža drugačiji pogled na život.

Nakon svega, supruga i majka uzima lijekove za anksioznost koje su joj pomogle da se otvori i iskreno progovori obitelji i prijateljima o svojim osjećajima te strahovima. Sada oni oko nje mogu osjetiti kada je na rubu napadaja ili se ne osjeća ugodno.

Kako ostvariti snove ako ste nova majka?

Ponekad je dosta da mi kažu: Duboko udahni ili To samo ti u svojoj glavi radiš scenarije koji se neće dogoditi. Također, uvijek me podsjete kada je vrijeme da stanem i napravim pauzu te učinim nešto za sebe. Bio to odlazak u teretanu, raniji odlazak u krevet ili samo priprema hranjivih namirnica. Sve su to male stvari i taktike koje mi pomažu vratiti zdrav razum i snagu. 

3 načina kako iskoristiti vrijeme za sebe

M.S.

Foto: Shutterstock 

 Prati nas na Viber Public Chatu!