Kako se nositi s ljutim sugovornikom?

zena-boks-ljutnja-ljut-vjezba-stres

Ako ste suočeni s razljućenom osobom, zamislite kako ona ima loš dan – vaše će suosjećanje otupiti oštrinu njenih otrovnih riječi.

Ova strategija kojom se olakšava interakcija s ljutom osobom predstavlja pristup koji se često preporučuje u kognitivno bihebioralnoj terapiji. Kako to točno funkcionira? Ako razgovarate s nekom ljutom osobom koja svoj bijes iskaljuje na vama (sasvim nedužnima), zamislite kako je njoj uginuo kućni ljubimac ili da je baš primila jako loše vijesti. Možda nećete utjecati na način komunikacije druge osobe, no svakako ćete ublažiti svoje negativne emocije.

Istraživači Sveučilišta Stanford su proveli dva pokusa kako bi provjerili ovu teoriju. Pratili su moždanu aktivnost ispitanika i ustanovili kako je opravdanje bijesa druge osobe "eliminiralo električne signale povezane s negativnim emocijama kada su ispitanici vidjeli fotografiju s osobom koja je imala ljut izraz lica".

U drugom pokusu je ispitanicima pokazana fotografija osobe s ljutim izrazom. Ispitanici su se uzrujali, no oni kojima je rečeno kako je osoba s fotografije imala zaista loš dan bili su u manjoj mjeri uzrujani.

"Ako se na ovaj način trenirate, a znate kako je vaš šef često lošeg raspoloženja, možete se pripremiti za sastanak s njime. Šef se može derati i vikati, ali neće biti ničega", objasnio je Jens Blechert, voditelj objavljene u časopisu Psychological Science.

S druge strane, ova teorija može pomoći i vama shvatiti kako negativne emocije ne biste trebali kanalizirati tamo gdje ne spadaju (usmjerene na druge osobe koje nemaju nikakve veze s vašom situacijom).

Ili probajte "Baš me briga" pristup...

Čarobna formula je rečenica: 'Baš me briga'. Što god se dešava izvan vas u vanjskom svijetu, a na to ne možete utjecati, recite 'BAŠ ME BRIGA'", tvrdi dr. Vlatko Kalapoš u svojoj kolumni Zašto u modernim vremenima reagiramo primitivno?

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!