Mislite da ste dobar vođa?

ured, uskob, sef, suradnici

Neki ljudi vole voditi, dok drugi vole da ih se vodi. Dobar vođa se ne rađa, on to postaje. No, mnogi šefovi danas nisu prošli odgovarajući trening i često se izgube u želji da budu autoritet i da ih djelatnici vole i poštuju.

Nije teško biti šef, ali ipak zahtjeva određene vještine. Donosimo nekoliko savjeta kako poboljšati svoje vodstvo.

Vodstvo umjesto diktature

Samo zato što je netko šef ne znači da će ga svi slušati i raditi ono što on želi. Autoritet koji se ne poštuje, ne potiče na dobre rezultate. Vođe su ti koji bi trebali inspirirati ljude da daju najbolje od sebe i ostvare svoj maksimum. Šef mora biti autoritet, ali isto tako apsolutna zaštita svakom zaposleniku.

Ističite pozitivno

Neki šefovi većinu vremena troše na ispravljanje najmanjih greškica koje djelatnik učini, umjesto toga trebao bi pohvaliti svaku malu stvar koju on učini dobro. Pobrinite se zaposlenici razumiju zašto je njihov posao važan jer ćete iz njih izvući ono najbolje. Budite pozitivni cijelo vrijeme jer entuzijazam je zarazan. Ljude ne pokreću kritike već pohvale i to malo šefova prihvaća. Jedan od poznatijih motivatora Tom Hopkins kaže ovo najbolje: "Držite oči otvorene kako biste uočili svaku dobru stvar koju vaš djelatnik napravi, a onda ga za to pohvalite!“.

Dobar šef malo priča, a puno sluša

Ako ste vođa, to znači da imate više iskustva u određenom području i da ste tu da dijelite savjete, ali ne dijelite ih stalno! Stalno upadanje u riječ znači i konstantni prekid koncentracije djelatnika. Ne dijelite stalno savjete već pustite djelatnike da sami osmisle nešto i dovedu projekt do kraja, inače će biti ovisni o vama i vašim idejama. Ako ste šef, niste najpametniji!

Ljudi rade za novce

Za mnoge je posao izvor sredstava za život (vjerovali li ne, zaposlenici imaju život van firme). Ljudi koje vrijedno rade za vas, odgovorni su i posvećeni vama i firmi sa svrhom da osiguraju sebi život i samopoštovanje. Budite darežljivi - hvalite ih i borite se za njihovu i vašu dobrobit, u suprotnom možda i nećete imati zaposlenika koji bi vas zvali šefom.

Većini ljudi su puno važniji okruženje, međuljudski odnosi i atmosfera u kojoj rade nego visina plaće. Upravo to im i dajte. Ugodno ozračje u kojem će raditi.

 A. A.

 Prati nas na Viber Public Chatu!