Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Kontracepcija

Ispadanje kose zbog kontracepcije?

Objavljeno: 07.01.2015.

Poštovani, imam 21 godinu. Prije godinu i pol uzv-om su mi otkrivene ciste na oba jajnika. Dijagnoza: Endometrioza ovarija. Prije 9 mjeseci laparoskopijom su uspješno odstranjene ciste. Doktor koji me operirao prepisao mi je kontracepcijske pilule Yaz. Uzimam ih već 8 mjeseci. Na kontrolnom pregledu bila sam prije 2 tjedna, napravljen mi je uzv i sve je u redu. Do sada nisam uočila nikakve pretjerane simptome zbog uzimanja pilula, osim čestih promjena raspoloženja. Također, napokon sam se riješila prištića. Međutim, zadnja 2,3 mjeseca primijetila sam pretjerano ispadanje kose. Svakim pranjem, češljanjem ispadne nenormalno puno vlasi. Zaista se bojim da ne ostanem bez kose. Je li moguće da su pilule uzrok tome i da je do tog simptoma došlo tek sada? Je li potrebno obratiti se liječniku? Unaprijed hvala!

Nećete sigurno ostati bez kose. Jesen odnosno zima je vrijeme kada doista može nešto veći broj vlasi kose ispasti (kosa se zapravo stalno obnavlja i određen broj dlaka ispada svakodnevno), ali uobičajeno za nekoliko mjeseci, sve će ponovno porasti. Posve sigurno ovaj proces nema nikakve veze za uzimanjem Yaza. Vi ste ovaj kontraceptiv dobili kao sredstvo za profilaksu endometrioze ( smatram da je preporuka ispravna). No, neovisno o Vašoj indikaciji mi ovaj kontraceptiv vrlo često koristimo i kao sredstvo za normalizaciju hormonskog statusa kod poremećaja u radu jajnika. Kod takvih poremećaja se može pojaviti u organizmu žene relativni višak muških spolnih hormona (androgena). Taj hiperandrogenizam može imati za posljedicu pojačanu dlakavost na mjestima gdje dlačice ne bi trebale rasti  sa jedne strane,  odnosno pojačao ispadanje dlaka iz vlasišta (gdje bi kosa kod žene trebala postojati). Kontraceptivi  upravo zaustavljaju ovaj proces, a ne da ga uzrokuju. Različiti kontracptivi donekle mogu različitim intenzitetom djelovati na ove procese, no  Yaz je upravo  jedan od najboljih preparata za liječenje hiperandrogenizma odnosno njegovih posljedica!

Slična pitanja