Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Pedijatrija

Tikovi nakon operacije krajnika

Objavljeno: 13.09.2019.

Sin (7 god., upravo krenuo u školu) operirao je krajnike (sva tri) u svibnju, 4 tj. nakon operacije počinje nositi naočale, usporedno s njima javili su se tikovi (koje ima već 3 i pol mjeseca), prvo žmirkanje očima, zatim rastezanje usta, zatim povlačenje podlaktica prema prsima i dodirivanje bradom ramena, tikovi su se javili jedan za drugim, ne svi odjednom, EEG uredan. Nakon toga u srpnju počinje kašalj tijekom cijeloga dana i tad mu je izoliran streptokok A u grlu, nakon čega je popio 2 klavocina. AST 60 nakon popijenog antibiotika. Budući da mu nije rađen bris grla prije operacije, je li taj streptokok mogao prouzročiti tikove (pandas sindrom)? Je li anestezija mogla prouzročiti tikove?

Smješteno u Pedijatrija

Teško je odgovoriti na vaše pitanje uzročno posljedične povezanosti anestezije i/ili streptokoka s tikovima kod vašeg sina jer se isti u toj dobi mogu javiti bez ikakvog povoda ili češće kao reakcija na neki stres i psihičku napetost. Također je pitanje da li je zapravo s obzirom na uredan AST titar i simptom kašlja, koji nije tipičan simptom Streptokokne bolesti, vaš sin bio samo kliconoša beta hemolitičkog streptokoka, a ne od njega bolestan. Preporučam da se svakako posavjetujete s neuropedijatrem i psihologom.

Slična pitanja