Hrvati blagdane najradije provode doma!

Božić shopping e kupovina plaćanje shutterstock 338031416

Putovanje tijekom zimskih praznika planira 39 posto Hrvata, što je 11% više od prošle godine.

Hrvati dvostruko više putuju na odmor, nego što putuju zbog posla, tvrdi novo istraživanje tvrtke MasterCard. Odnosno, 68 posto ispitanika putuje zbog odmora, dok tek 32 posto poslovno. 

Za blagdane Hrvati ipak vole ostati doma, to jest, 67 posto ispitanika izjavilo je kako bi svoj odmor voljeli provesti u Hrvatskoj. 

U posljednjih godinu dana, 40% ispitanika putovalo je u svjetski poznate destinacije: 15% ispitanika posjetilo je München, 9% ih je posjetilo London, 7% ih je bilo u Rimu, dok je 6% izabralo Pariz.

Kad je riječ o putnim troškovima, 29% ispitanika potrošilo je približno 3 tisuće kuna, dok se trećina ispitanika ne može sjetiti koliko su potrošili na putovanju, no prosječan je trošak  4 tisuće kuna. Također, istraživanje je pokazalo da korisnici kreditinih kartica troše više nego korisnici debitnih i onih korisnika koji ne koriste kartičan način plaćanja. Dok van Hrvatske građani najviše vole plaćati gotovinom, prilikom plaćanja smještaja i avionskih karata odlučuju se za elektronički način plaćanja. Točnije, kartice koristi 35 posto ispitanika, dok Paypal 3%, a e-bankarstvo 7%. 

MasterIndex istraživanje je također pokazalo da većina ispitanika MasterCard smatra najbolje prihvaćenu karticu, dok je polovica ispitanika smatra najsigurnijom karticom. 40% ispitanika smatra da Mastercard omogućuje najpovoljniji tečaj prilikom plaćanja u inozemstvu te 42% kao karticu s kojom ne moraju plaćati naknade u inozemstvu. 

Niže naknade na transakcije kreditnih kartica u inozemstvu glavni su motivator Hrvatima za veće korištenje kartice na putovanjima, što je potvrdilo 57% ispitanika. Kao dodatne razloge za sve veće korištenje kartica, polovica ispitanika navodi zaštitu protiv neovlaštenog korištenja kartica, dok nešto manje njih navodi transparentnost informacija o korištenju kartica. Nagrade i pogodnosti prilikom korištenja kartica u inozemstvu za trećinu su razlog sve većeg korištenja kartica u inozemstvu. 

Također, MasterIndex istraživanje je otkrilo da 39% Hrvata planira putovati ove zime, što je 11% više nego prošle godine. Za polovicu su najatraktivnija putovanja u vrijeme adventa, dok su za 28% atraktivna putovanja za Novu godinu prema europskim destinacijama. 

Ispitanici između 18 i 29 godina više su zainteresirani za adventska putovanja nego starije generacije. Putovanja na skijanje su najpopularnija za osobe od 40 do 49 godina, dok su putovanja unutar regije i u europske zemlje, ne uključujući advent i Novu godinu, najprivlačnija starijim ispitanicima. 

G. H.

FOTO: Shutterstock 

 Prati nas na Viber Public Chatu!