Vježbanje uspješno sprječava migrenu

Glavobolja, migrena, bol

Redovita aerobna aktivnost može spriječiti nastupanje migrene jednako kao i lijekovi.

Migene karakterizira pulsirajuća bol u jednom dijelu glave. U isto vrijeme osoba može biti posebno osjetljiva na zvukove i svjetlo, a čak joj može i pozliti.

Aerobne aktivnosti koje srcu omogućuju brži rad i jače pumpanje krvi u mozak korisne su za prevenciju migrena. Istraživači Sveučilišta u Goeteborgu su ustanovili kako tjelovježba ima sličan učinak kao i relaksacijska terapija ili primjena antiepileptika.

Oni su u svoju studiju uključili 91 osobu staru između 18 i 65 godina koje su često imale migrene. Trećina ispitanica je vježbala 40 minuta tri puta tjedno kroz razdoblje od tri tjedna, druga trećina je vježbala opuštanje, dok su ispitanice treće skupine uzimale topiramat, tabletu za prevenciju migrena.

Broj migrena se smanjio kod svih ispitanica i nije postojala nikakva razlika između skupina.

Tako aerobne vježbe podrazumijevaju korištenje velikih mišićnih skupina: trčanje, žustro hodanje, plivanje, treniranje u teretani, ali i grabljenje lišća i čišćenje snijega dobre su aerobne aktivnosti koje ubrzavaju broj otkucaja srca.

Migrene: što treba izbjegavati?

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!