Omiljeno voće - banana

banana

Banane se bore protiv depresije, čine vas pametnijima, lijeće mamurluk, olakšavju jutarnju mučninu, sprječavaju rak bubrega, dijabetes i čuvaju kosti. Što još znamo o banani?

Banana je idealna namirnica za trenutke kada osjećamo želju za slatkim, primjerice čokoladom ili kolačima. Ona predstavlja okvir za želučanu kiselinu, te odstranjuje bakterije iz želuca, a na taj način smanjuju šanse za nastanak čireva, te želučanih i crijevnih oboljenja. S obzirom da sadrži ugljikohidrate koji aktiviraju hormon sreće, banane su odlične za osobe sklone depresiji i anksioznosti. Također, ovo slatko voće smanjuje i rizik od osteoporoze i bolesti kosti.

Hranjivi sastojci i vitamini

Banane sadrže vitamine A, B6, C, E, i vitamin G. Osim toga, sadrže i minerale poput kalija, kalcija, magnezija, fosfora i selena. Kalcij i magnezij trebamo za čvrste kosti i sprječavanje nesanice. Istraživanja su pokazala da selen sprječava karcinom i probleme sa štitnjačom. Kalij je neophodan za funkcioniranje kako ljudskih, tako i biljnih te životinjskih stanica. Preporučeni dnevni unos iznosi 4,7 grama, dok jedna banana sama pruža preko 450 mg kalija i trećinu preporučenih dnevnih količina vitamina B6.

  • Sprječavaju grčeve mišića u tijekom vježbanja
  • Ako pojedete dvije banane prije treninga imat ćete više energije i normalan
  • Poboljšavaju raspoloženje i ublažavaju simptome PMS-a.
  • Nadoknađuju kalcij i čine kosti čvršćim.
  • Banane smanjuju otekline, štite od dijabetesa tipa 2, pomažu u dijetama, jačaju živce i potiču proizvodnju bijelih krvnih zrnaca, a sve to jer sadrže visu razinu vitamina B6.
  • Banana vas čini pametnijim i pomaže u učenju čineći vas koncentriranijim. Pojedite bananu prije ispita ili kad god vam je potrebna jaka koncentracija.

S obzirom da banane sadrže malo natrija, idealan su izbor za osobe koje imaju tegobe s krvožilnim sustavom. Za normalan rad našeg organizma važan je i kalij, a banane ga sadrže u velikoj mjeri. Standardna prehrana velikog broja ljudi, zapravo je siromašna kalijem, a bogata natrijem, što je u suprotnosti sa zdravim načinom života, koji nalaže ravnotežu ova dva minerala. Iako nedostatak kalija, pogotovo u manjoj mjeri, nema za posljedicu ozbiljnije simptome, veliko pomanjkanje kalija u organizmu - hipokalemija - ozbiljan je problem.

 Prati nas na Viber Public Chatu!