Zašto je doručak važan?

jaje-kuhano-dorucak

Preskakanje doručka je jedna od najlošijih navika koja prije svega nije dobra za vaš organizam. Znate li koji su razlozi za zdrav doručak?

Ponovimo još jedan put kako je doručak najvažniji obrok dana i kako tijelu osigurava dovoljno energije i zaštite za dan pun obaveza. Većina ljudi koji preskaču doručak konzumiraju dva do tri veća obroka dnevno, a između tih obroka pojedu nešto slatko zbog toga što im tijelo traži izvor energije.

Doručak daje energiju

Proteini su glavni izvori energije, a u organizmu zadržavaju dulje od ugljikohidrata i šećera, pa, osim što ćete pojačati vitalnost, vjerojatno će i smanjiti vaš apetit. Proteine možete pronaći u namirnicama poput maslaca od kikirikija, sira, jaja ili jogurta.

Doručak za bolje rezultate

Dokazano je da su ljudi nakon doručka budniji te postižu bolje rezultate na poslu ili školi od onih koji to ne čine. Isto tako dijete koje nije pojelo doručak može biti razdražljivo, uspavano i nezainteresirano kad se suoči sa zadacima u školi ili na treningu. Dakle, doručak je jednako potreban djeci i svim ostalim ljudima za normalno funkcioniranje tijekom dana.

Istraživači su također dokazali da odrasli koji imaju dugu naviku preskakanja doručka obično imaju višu razinu kolesterola i inzulina u krvi, a znamo da su to rizični faktori za obolijevanje od koronarnih bolesti i dijabetesa. Pravilan doručak između ostalog pomaže i u kontroli lošeg kolesterola.

Uravnotežen doručak

Ukoliko znate kako izbalansirati nemasne proteine, cjelovite žitarice i voće, na dobrom ste putu. Pravilne kombinacije namirnica pripremaju metabolizam i razinu šećera u krvi za najbolje moguće djelovanje do ručka. S druge strane, izbjegavajte jednostran doručak, s naglaskom na ili žitarice ili masti.

Ana A.

 Prati nas na Viber Public Chatu!