Zimsko varivo - Obrok koji jača imunitet i grije organizam

varivo, jecam, shutterstock

Variva i tople juhe obrok su koji si zimi možete češće priuštiti, a osim što utopljuju pothlađeni organizam, tijelo će pozitivno reagirati na obroke s bogatim toplim varivima.

Ukusno, vruće i okrepljujuće zimsko varivo među prvim je asocijacijama kada se govori o prehrani za hladnih dana. I nutricionisti se slažu, ovo je kompletan obrok koji može biti nutritivno punovrijedan ako je pripremljen od raznolikih biljnih namirnica. Kako pripremiti ovaj idealan zimski obrok upitali smo magistra nutricionizma Nenada Bratkovića.

"Fermentirano povrće (repa, kupus) zvijezda je zimske prehrane. Ne samo da obiluje vlaknima i vitaminom C, već oni kao rijetko koja namirnica sadrže i vrijedne bakterije mliječnog vrenja (Laktobacile), poznatije po svojem probiotičkom djelovanju. Nećemo pogriješiti, dodamo li svježi kiseli kupus kao prilog varivu i drugim jelima, jer je tada njegova nutritivna vrijednost u punom izražaju", savjetuje nutricionist te dodaje:

"Grahorice (mahunarke) treba redovito konzumirati, budući da su sjajni izvor većine aminokiselina, rezistentnog škroba, vlakana te fitokemikalija. U tom smislu, kad god možete, koristite grah što raznolikije boje (onaj crveni je sjajan), jer se u njemu kriju odlični biljni pigmenti, koji djeluju i kao antioksidansi i značajni modulatori bioloških funkcija".

Variva i tople juhe za zagrijavanje

Variva i tople juhe obrok su koji si zimi možete češće priuštiti, a osim što utopljuju pothlađeni organizam, tijelo će pozitivno reagirati na obroke s bogatim toplim varivima.

"Variva i tople juhe služe kao bujon aminokiselina, a naročito glutamina, aminokiseline koja ojačava imunološke snage. Stoga, koristimo li domaću kontinentalnu kombinaciju, mediteransku (maneštru), onu potpuno biljnu (makrobiotičku), činimo sjajnu stvar za vlastiti imunitet", objašnjava Nenad Bratković.

Osim navedenog dostupnog povrća, varivo možete obogatiti i mesnim sastojcima:

"Za one koji ne mogu odoljeti i mesnim namirnicama, komadići piletine ili krtog crvenog mesa obogatit će varivo glutaminom i željezom. No, moja je preporuka da pokušamo barem jedan dan u tjednu jesti 'zeleno' i bezmesno, a variva nam tu mogu sjajno dobro doći, jer su zasitna, hranjiva i okrepljujući", ističe nutricionist koji nam donosi i recept za osnovno varivo s ječmenom kašom:

"Ječmenu kašu oprati i staviti kuhati u lonac u omjeru 1:5 (jedna šalica ječmene kaše na pet šalica vode) lagano posoliti. Kada kaša bude pred kraj kuhana, dodati na kolute nasjeckani poriluk, mrkvu i žutu mrkvu. Nije nužno, no za one koji vole, pred kraj se može dodati zapržak od crvene paprike, na malo maslinovog ulja i crvenog luka. Brašno nije potrebno dodavati u zapržak, jer je ječmena kaša bogata glutenom koji sam ugušćuje varivo".

Dobar tek!

Maja Posavec
Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!