Pretili? Krivite svoju kuhinju!

zena-dorucak1-jede

Prema istraživanju objavljenom u časopisu Annual Reviews of Nutrition, sve – od veličine porcije, do osvijetljenosti prostorije – direktno utječe na to što i koliko jedete.

Neovisno o tome borite li se s viškom kilograma ili jednostavno želite jesti zdravije, prvi korak jest preurediti kuhinju tako da doista odgovara vašim potrebama, kaže Dawn Jackson Blatner, glasnogovornica Američkog dijetetetičkog društva.  

HranaZnate li koje vam sve vidljive i manje vidljive prepreke stoje na putu do vitke linije?

Problem u kuhinji:

Veličina porcije. Od 1970-ih godina, veličina tanjura povećala se za 25 posto. Ljudi imaju naviku u potpunosti natrpati tanjur i pojesti sve s njega, pa je razumljivo kako veći tanjuri mogu značiti i više kilograma.

Rješenje:

Jedite iz manjih tanjura. Na taj ćete način unijeti i do 22 posto manje kalorija, što znači kako mjesečno možete izgubiti i do kilogram.  Ako morate kupiti nove tanjure, odlučite se za one srednje veličine. Obroke koji su kalorični, poput tjestenine ili mesa, jedite iz zdjelice za salatu, a povrće s većih tanjura.  

Problem u kuhinji:

Veličina pakovanja hrane. Istraživanja su pokazala kako ljudi pripreme i do 23 posto više hrane kada kuhaju hranu iz velikih vrećica ili kutija.

Rješenje:

Kupujte proizvode u manjim oblicima. Čak i ako kupujete u trgovinama gdje su popusti na količinu, probajte uzeti manje pakiranje keksa, čipsa, bombona i druge brze hrane.  

Problem u kuhinji:

Keksi nadomak ruke. Čim vidimo ukusnu hranu, dolazimo u napast da ju pojedemo.  Fini obrok uzrokuje otpuštanje dopamina, kemikalije koja doprinosi osjećaju ugode i intenzivira specifičnu želju za hranom, te postepeno vodi debljanju.

Kolač

Rješenje:

Sklonite kekse u ormarić. Budite dobri prema sebi i kekse, štapiće i slatkiše spremite u ladicu gdje vam neće biti blizu oka niti ruke. Ako vam je potrebna stolica ili morate razmaknuti povrće kako biste dohvatili kekse, možda ćete stići promisliti trebaju li vam zaista ti slatkiši.

Problem u kuhinji:

Osvjetljenje. Jaka osvijetljenost može podići razinu stresa, stimulirati apetit i potaknuti vas na brže jedenje nego što je to inače slučaj.

Rješenje:

Prigušite svjetla. Ovako ćete biti opušteniji i usporiti svoje jedenje. Između obroka, ugasite pomoćna svjetla u kuhinji. Ovo može biti suptilan signal koji vam daje na znanje kako je kuhinja – zatvorena.

D. Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!